امداد خودرو آسیا سنتر در سراسر ایران به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی است.

تهرانپارس، خیابان وفادار شرقی، بعد ازدو راهی رهبرو بهشتی، پلاک 4 تعمیرگاه آسیاسنتر

تعمیر موتور آزرا در محل در تهران

امداد خودرو هیوندا (آسیا سنتر) » امداد خودرو » تعمیر موتور آزرا در محل در تهران
تعمیر موتور آزرا در محل در تهران

خدمات تعمیر موتور آزرا در محل  در تهران 

تعمیر موتور آزرا در محل  به دلیل ساختار پیچیده و منحصر به فردی که دارد کار ساده و راحتی نیست و نمی توان تعمیر آن را به هر تعمیرکاری که از راه رسید سپرد. یکی از نکات مهم و دقیق در تعمیر این موتور این است که قبل از هر چیز باید عیب ها شناسایی و به موقع تشخیص داده شوند.موتور آزرا دارای قطعات مختلفی است که با همکاری یکدیگر نیرو ایجاد و موجب حرکت آن می شود.

از قطعات تشکیل دهنده موتور می توان دسته موتور، فیلتر روغن، تسمه تایم، سوپاپ، پیستون و سیلندر را نام برد. بنابراین سلامت همه این قطعات در موتور و همچنین عملکرد آن اهمیت زیادی دارد که البته در صورت مشاهده کوچکترین عیب در هر کدام از این قطعات باید به تعمیرکار مراجعه کنید. با توجه به اینکه موتور قلب تپنده هر خودرو یا هر چیز دیگری است بنابراین باید در حفظ و نگهداری از آن همه تلاش خود را بکار گیرید.

علائم خراب بودن موتور آزرا در تهران 

تعمیر موتور آزرا در محل در تهران یکی از خدمات امداد خودرو هیوندا آسیا سنتر است. اما اینکه چه زمانی موتور آزرا نیاز به تعمیر پیدا خواهد کرد را می توان با بروز نشانه هایی که بروز خواهد کردو به طور معمول با آن ها مواجه خواهید شد را می توان تشخیص داد.

علائم خراب بودن موتور آزرا عبارت اند از:

  • از خودرو بوی سوختگی به مشام برسد.
  • سر و صدای زیادی از خوردو بلند شود.
  • بدنه خودرو دچار لرزش شود.
  • چراغ هشدار خودرو روشن شود.
  • از اگزوز خودرو، دود غیر معمولی خارج شود.
  • در هنگام گاز دادن خودرو، توان موتور کم شود.
  • در سر بالایی ها، خودرو کشش لازم را نداشته باشد.

همه این علام در واقع نشان از این است که زمان تعمیر موتور آزار نزدیک است و باید در اولین فرصت موتور را جهت تعمیر پیش تعمیرکار حرفه ای برد.

علائم خراب بودن موتور آزرا در تهران 
علائم خراب بودن موتور آزرا در تهران

 

دلایل خراب شدن موتور آزرا 

موتور آزرا در واقع از دو بخش مکانیکی و برق خودرو تشکیل شده است که در واقع هر دو این بخش وابسته یکدیگر هستند. بدین گونه که اگر موتور دچار نقصی شود هر دوی این بخش می تواند دلیلی برای وجود مشکل در موتور باشد. خراب شدن موتور آزرا عبارت اند از:

کوتاهی در  زمان تعویض روغن موتور

یکی از علت های اصلی خراب شدن موتور خودرو آزرا در واقع تاخیر در زمان تعویض روغن موتور است.  بنابراین اگر مطابق با زمان بندی شرکت سازنده موتور آزرا، تعویض روغن به موقع انجام نشود موتور درگیر مشکلات بیشتری خواهد شد و از طرفی به تعمیرات تخصصی تر نیز احتیاج پیدا می کند.

  • روشن شدن چراغ هشدار دهنده

در صورتی که چراغ هشدار دهنده روشن نشود این نشان از این است که روغن کافی به موتور آزرا نمی رسد و هر چه زودتر باید خودرو را برای تعمیر به تعمیرگاه برد.

  • داغ شدن بیش از حد موتور

داغ شدن بیش از حد موتور  به دلیل این است که سیستم خنک کننده دچار گرفتگی شده است.

 

  • ورود آب اضافی به داخل موتور

اگر مقدار آب بیش از حد  از مسیر منیفولدر وارد موتو خودرو شود موجب کج شدن شاتون های موتور می شود. در این موقع نیز باید خودرو را پیش تعمیرکار برد.

جلوگیری از خرابی موتور آزرا 

تعمیر موتور آزرا برای کاهش هزینه های اضافی تر در آینده اهمیت زیادی دارد به این دلیل که در صورت عدم توجه به تعمیر موتور ممکن است با مشکلات جدی تری در خودرو مواجه شوید که طی آن متحمل پرداخت هزینه های اضافی تر خواهید شد. اما اینکه چطور می توان از خراب شدن موتور آزرا جلوگیری کرد به احتمال زیاد از عمده سوالات اکثر رانندگان خواهد بود.

برای جلوگیری از خراب شدن و نیاز پیدا کردن به تعمیر موتور آزرا در ابتدای کار اولین قدم این است که در صورت شنیدن صدای غیر عادی موتور باید سریع ماشین را خاموش کنیدو سریع از یک تعمیرکار مجرب و کاربلد کمک بگیرید. بدین صورت شما از خراب شدن قطعات بیشتر در خودرو نیز جلوگیری خواهید کرد. البته در برخی از مواقع با توجه به همه حساسیت ها و نگهداری از موتور احتمال خراب شدن موتور آزرا نیز هست که جای نگرانی نیست و می توان با مراجعه به تعمیرکار حرفه ای و متخصص به راحتی مشکل تعمیر موتور آزرا را در کوتاهترین زمان حل کرد.

دلایل خراب شدن موتور آزرا

  • در زمان خارج کردن موتور آزرا باید مطابق مراحل زیر پیش بروید تا بدون ایجاد کوچکترین مشکلی موتور آزرا را جهت تعمیر بیرون آورید.
  • مرحله اول در خارج کردن موتور آزرا این است که باتری را به منظور تخلیه نمودن آب رادیاتور باز کرده و بعد از آن نیز فن و رادیاتور را بیرون بیاورید.
  • در ادامه نیز باید سوکت های انژکتور و سیم کشی هایی که متصل به موتور و گیربکس است و همچنین همه شیلنگ ها متصل به موتور را جدا کنید. البته به این نکته دقت داشته باشید که در خودرو آزرا برای هر شمع کوئل جدا طراحی و تعبیه شده است.
  • در این مرحله نیز ابتدا چرخ جلو را باز کنید و در ادامه نیز  وپلوس ها را به طور دقیق از خودرو جدا کنید.
  • در مرحله آخر هم نگهدارنده ی گیربکس و دسته موتور را آزاد کنید و موتور و گیربکس را به وسیله جرثقیل بیرون بکشید.
دلایل خراب شدن موتور آزرا
دلایل خراب شدن موتور آزرا

نکات مهم در تمیز نمودن موتور آزرا

همان طور که بیان کردیم موتور آزرا از بعضی از قطعات مختلف تشکیل شده است که بر روی برخی از این قطعات، سوراخ های کوچکی به منظور عبور کردن سیال با هدف خنک سازی وجود دارد. بنابراین برای تمیز نمودن موتور آزرا باید به برخی از نکات ایمنی توجه داشته باشید تا عملکرد موتور دچار اختلال نشود.

از طرفی در زمان تمیز کردن موتور نیز باید از روش های غیر تهاجمی استفاده کرد. بنابراین تشخیص ابزارهای مناسب برا تمیز کردن موتور آزرا اهمیت زیادی دارد که برای دانستن این موارد و همچنین سپردن خودرو جهت تمیز کردن موتور باید به یک تعمیر کار حرفه ای مراجعه کنید.

عوامل موثر بر هزینه تعمیر موتور آزرا در محل در تهران 

البته نمی توان هزینه مشخصی را برای تعمیر موتور آزرا بیان کرد بلکه هزینه تعمیر آن به برخی از عوامل بستگی دارد. البته کارشناسان بعد از بررسی کردن موتور و تشخیص مشکلات مربوط به آن، قیمت تقریبی را برآورد می کنند. البته برخی از مشکلات خودرو نیز در زمان تعمیر آن توسط تعمیرکار مشخص می شود .

به عنوان مثال بعد از اینکه سرسیلندر باز شود تعمیر کار متوجه خراب بودن شاتون ها و تراش در موتور خواهد شد. بنابراین همه این موارد در هزینه تعمیر موتور آزرا لحاظ می شود که بعد از تعمیر کلی موتور می توان هزینه مشخصی را اعلام کرد.

سخن پایانی تعمیر موتور آزرا در محل

موتور در واقع قلب تپنده خودرو است که عملکرد کلی خودرو بستگی به آن دارد و در صورت خراب شدن موتور ، خودرو قادر به روشن شدن نخواهد بود. بنابراین لازم است تا بهتر از موتور خودرو نگهداری کنید.البته در صورت مشاهده هر گونه اشکالی در خودرو نیز سعی کنید در اولین فرصت به تعمیرکار مراجعه کنید.

یکی از نکات مهم و دقیق در تعمیر این موتور این است که قبل از هر چیز باید عیب ها شناسایی و به موقع تشخیص داده شوند.موتور آزرا دارای قطعات مختلفی است که با همکاری یکدیگر نیرو ایجاد و موجب حرکت آن می شود. از قطعات تشکیل دهنده موتور می توان دسته موتور، فیلتر روغن، تسمه تایم، سوپاپ، پیستون و سیلندر را نام برد. بنابراین سلامت همه این قطعات در موتور و همچنین عملکرد آن اهمیت زیادی دارد. برای خدمات امداد خودرو کرمان موتور، بنز، مزدا، امداد خودرو بی ام و، کیا و امداد خودرو تویوتا نیز می توانید با مجموعه ما تماس بگیرید.

سوالات متداول  تعمیر موتور آزرا در محل

1-بهترین کار برای حفظ و نگهداری از موتور خودرو چیست؟
بهترین ترفند برای حفظ و نگهداری موتور خودرو، استفاده از روغن مناسب و با کیفیت است.

2-بررسی روغن موتور به چه شکل انجام می گیرد؟

با مراجعه کردن به دفترچه راهنما می توان فواصل زمان مشخص شده در مسافت های پیموده شده را بررسی و سپس برای تعویض روغن موتور اقدام کنید.

3-چطور می توان طول عمر موتور آزرا را افزایش داد؟

بررسی فیلترهای موتور و همچنین تعویض به موقع روغن موتور از مهمترین اقداماتی است که می توان با بکارگیری و انجام به موقع طول عمر موتور خودرو را افزایش داد.

4-خدمات تعمیر موتور آزرا شامل چه مواردی است؟

این خدمات شامل تست کامل موتور توسط دستگاه، سرویس کامل شمع ها، آنالیز کامل سنسورهای موتور، شستشوی انژکتورها و مدار سوخت رسانی و  همچنین تعمیر یا تعویض فیلتر موتور، صافی بنزین  است.

 

بیشتر بخوانید :    همه چیز درباره هیوندای

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Phone icon
تماس با امداد خودرو