امداد خودرو آسیا سنتر در سراسر ایران به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی است.

تهرانپارس، خیابان وفادار شرقی، بعد ازدو راهی رهبرو بهشتی، پلاک 4 تعمیرگاه آسیاسنتر

علت خروج دود سفید از اگزوز خودرو هیوندا چیست؟

امداد خودرو هیوندا (آسیا سنتر) » امداد خودرو » علت خروج دود سفید از اگزوز خودرو هیوندا چیست؟

این نقص, یک مشکل بسیار رایج در مدلهای i 30 و  elentra از اوایل سال 2010 می باشد.این نقص فقط در موتورهای 108 لیتری بنزیی رایج بود.در حالیکه این موضوع فقط به چند مدل مربوط می شود.بیرون آمدن ناگهانی دود سفید از اگزوز ,هنگام رانندگی,بدیهی است که باعث نگرانی می شود. در ادامه این مطلب از  سایت امداد خودرو هیوندای، با ما همراه باشید تا دلیل خروج گاز سفید از خودرو را مورد بررسی قرار دهیم.

مشکل در واقع مربوط به منیفولد ورودی با طول متغیر می باشد.این از فلپ های کوچکی در داخل منیفولد ورودی استفاده میکند,تا جریان هوارا از طریق یک مسیر طولانی(ایجاد گشتاور در سرعت های پایین)یا یک مسیر کوناه تر(ایجاد قدرت در دورهای بالا) هدایت میکند.

این منیفولدهای ورودی با طول متغیر,در واقع یک اختراع فوق العاده هوشمند هستند و این بدین معناست که مهندسان می توانند موتوری برای خودرو بسازند که در رانندگی بسیار گردتر از سایرخودروها احساس میشود.به همین دلیل آنها در واقع خانه هایی در  بسیاری از موتورهای مدرن از BMW  گرفته تا فورد پیدا کرده اند.

اگرچه موتورهای  بکار رفته در هیونداهای i30  و elantra در واقع موتورهای بسیار خوبی برای آن زمان بودند,این منیفولد ورودی در واقع یک میانبر ساده در طراحی بوده است.با توجه به قوانین آلایندگی,تمام موتورهای مدرن  اساسا”در حین کار کردن,مقداری روغن را از طریق سیستم ورودی به گردش در می آورند.به همین دلیل و در ارتباط با طراحی منیفولد ورودی,اگر ماشین به طور مداوم به آرامی هدایت شود,بسیار نرمال است که روغن در منیفولد جمع شود.

اگر شرایطی فراهم شود که ماشین شتاب بگیرید,نیمه دوم ورودی(جاییکه روغن نشست کرده است) باز می شود و روغن موتور ناگهان به داخل مکیده می شود.(فرایند احتراق)

پس احتمالا تا بحال متوجه شده  باشید,این روغن به رنگ سفید می سوزد و دودهای سفید از اگزوز بیرون می آیند و می تواند باعث سخت راه رفتن ماشین هیوندا و یا حتی روشن شدن چراغ موتور شود.

پس راه حل برطرف کردن این مشکل چیست؟

 اگر این مشکل برای خودرو هیوندا شما اتفاق افتاد,ابتدا با مکانیک خود صحبت کنید,حتی اگر این مورد به ندرت مشکل ساز باشد ولی عبور روغن موتور از طریق موتور , خطرات جدی از قبیل قفل شدن هیدرولیک و یا جرقه زدن شمع ها می شود.

اما در حقیقت راه حل, بسیار ساده تر از آن چیزی است که  فکر می کنید .حداقل یکبار در هفته , تا حداکثر سرعت مجاز ,شتاب بگیرید.پیشگیری اغلب بهترین دارو است و به  ویژه بهترین پیشگیری برای خودروهای هیوندا , رانندگی با سرعت بالاست. برای تعمیر و رفع مشکل خودرو های هیوندا می توانید با شماره تلفن امداد خودرو هیوندا در تهران تماس بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Phone icon
تماس با امداد خودرو