امداد خودرو آسیا سنتر در سراسر ایران به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی است.

تهرانپارس، خیابان وفادار شرقی، بعد ازدو راهی رهبرو بهشتی، پلاک 4 تعمیرگاه آسیاسنتر

همه چیز در مورد پارکینگ های شهر مهران

امداد خودرو هیوندا (آسیا سنتر) » مقالات » همه چیز در مورد پارکینگ های شهر مهران
همه چیز در مورد پارکینگ های شهر مهران

به گزارش امداد خودرو هیوندا، مرزهای شهر مهران یکی از مهم‌ترین مرزهای ترددی برای مسافرین زائر است. هر ساله بسیاری از مسافرین کربلا از این مرزها برای ورود به عراق عبور می‌کنند؛بیش از شصت درصد زائران  از مرزهای مهران عبور می کنند.مرزهای مهران بدلیل  مسافت کم و وحود امنیت در طول مسیرهای داخل خاک عراق، از مهمترین و اصلی ترین معبرهای زمینی کشور برای رفت و آمد مسافرین زائر محسوب می شوند.
به همین دلیل مطلع بودن از شرایط  این مرزها و  وضعیت جاده‌ها در راستای برنامه ریزی سفر و مدیریت زمان از ضروریات است.
آماده سازی پارکینگ خودرو با گنجایش 10 هزار اتومبیل در شهر مرزی مهران با پانزده  هزار هکتار زمین جهت تامین رفاه مسافرین در حال انجام می باشد. احداث این پارکینگ ضروری بود چون علی رغم وجود پارکینگهای دیگر همچنان کمبود جای پارک برای مسافرین زائر مشهود بود.

همچنین در مرز چذابه ۲ پارکینگ خودرو با گنجایش ۴۰ هزار اتومبیل برای پارک وسایل نقلیه مسافرین زائر وجود دارد که دارای سایه بان و مه پاش‌ها نیز هستند. ضمنا در مسیر سایه بان‌ها ، ۱۰۰ کولر صنعتی نیز برای رفاه زائرین حسینی نصب شده است.

 در حوزه پارکینگ‌ها حدود ۳۰۰ هزار اتومبیل در پارکینک های شماره ۱ و۲، پارکینگ‌های دولتی و خصوصی و پارکینگ‌های پدافندی در مناطق مختلف شهر مهران به خصوص در نقاط مرزی شهر گنجایش پارک خودرو دارند.

 

قیمت مصوب پارکینگ های شهر مهران

قیمت مصوب برای پارکینگ های مرز مهران برای هر روز توقف 25 هزار تومان اعلام شده است.

  به طور معمول حضور خودروها در پارکینگ های شهر مهران بین ۱۰ تا ۱۵روز به طول می انجامد. هزینه ای که بابت پارک خودروها دریافت می‌شود برای هر روز نوقف اتومبیل در پارکینگ اعلام شده است.

تکریم و احترام به مسافرین حسینی از اولویت‌های  کارکنان  این پارکینگ ها باید قرار گیرد. وجود تعداد کافی پرسنل با یونیفرم های متحدالشکل و همچنین برخورد خوب و در خور با مسافرین زائر، از جمله ملزومات خدمت‌رسانی  باید باشند.

تا حد امکان از معطلی خودروها در ورودی های پارکینگ باید جلوگیری شوند.  پارکینگ ها مجهر به نرم افزار ورود و خروج و ثبت پلاک با دوربین پلاک‌خوان هستند تا از گرفتن هر هزینه اضافی جلوگیری شده و همچنین پارکینگ ها از نظم بیشتری برخوردار شوند.

امسال براساس پیش‌بینی‌های انجام شده انتظار می رود تعداد خودروهای شخصی در مرز مهران افزایش خواهد پیدا کنند، بنابراین با خط کشی ها و نظم دهی پارکینگ ها زمینه استفاده از بیشترین گنجایش پارکینگ ها فراهم می شود.

 

قیمت پارکینگ در مرز و شهر مهران، ویژه ایام اربعین

این روزها با فرا رسیدن ماه صفر بسیاری از هموطنان  مایل به شرکت در پیاده روی اربعین به سمت کربلا می باشند. شروع سفر از شهر مبدا توسط اتومبیل شخصی،  توقف خودروها در پارکینگ های شهر مرزی مهران و پیاده روی زائران از مرزهای مهران به سمت کربلا از روش های رایج و معمول برای شرکت در این پیاده روی می باشد. در همین راستا، تعرفه خدمات ترمینال برکت و پارکینگ اربعین در شهرمرزی مهران برای مسافران حسینی به این شرح اعلام شد.

نماینده روابط عمومی شهردار ی مهران در این مورد اعلام کرد که نرخ توقف  هر اتومبیل به مدت 8 شبانه روز در پارکینگ اربعین مهران 40 هزار تومان خواهد بود. همچنین تعرفه ورودی اتوبوس ها به ترمینال برکت نیز 20 هزار تومان اعلام شده است.پارکینگ اربعین و پایانه برکت در مقایسه با سالهای گذشته از شرایط مناسب تری برخوردار هستند و اقدامات بهینه سازی خوبی برای مطلوب کردن اوضاع و شرایط و ارتقای کیفی در این دو مکان پارک خودروها انجام شده است. از جمله می توان ایجاد سکوهای پارک سوار، روشنایی بیشتر و آبرسانی کافی، بهتر کردن شرایط سرویس ای دستشویی و آسفالت کردن خیابان ها، اشاره کرد.

شماره تلفن پارکینگ های شهر مهران

شماره تماس‌های ضروری برای مسافرین در استان ایلام:

پایانه ایلام:   ۳۲۲۲۷۳۹۰ -۰۸۴

سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌های استان ایلام:   ۳۳۳۳۱۸۲۲ -۰۸۴

اطلاعات پرواز فرودگاه ایلام    ۳۲۲۳۶۸۰۱ و۰۸۴۳۲۲۳۶۸۰۰ – ۰۸۴

گمرک استان ایلام:    ۳۸۲۲۲۹۲۴-۰۸۴

فرمانداری مهران:      ۳۸۲۲۲۵۰۵ – ۰۸۴

هواشناسی استان ایلام:    ۳۳۳۳۱۹۶۰ -۰۸۴

شهرداری مهران:   ۳۸۲۲۲۴۶۱-۰۸۴

شرکت پالایش پخش فرآورده‌های نفتی:    ۳۲۲۲۲۰۱۰-۰۸۴

اداره راه و شهرسازی استان ایلام:   ۳۳۳۳۸۰۰۱-۰۸۴

پارکینگ های خیابانی در شهر مهران

یک نوع دیگر از پارکینگ ها در شهر مهران، پارکینگ های خیابانی به راه افتاده توسط مردم مهران می باشد. با پر شدن اکثر پارگینگ های مشخص در مهران و همچنین دوری برخی از آن ها تا اتوبوس های منتهی به مرز بسیاری از افراد اقدام به پارک خودرو در پارکینگ های خیابانی می کنند.

پارکینگ های خیابانی توسط مردم محله های مهران راه اندازی می شوند و معمولا هزینه عادی برای مدت پارک خواهند داشت.

وضعیت امنیت پارکینگ های خودرو شهر مرزی مهران

در ایام اربعین 120 پارکینگ با ظرفیت 90 هزار دستگاه خودرو در حال فعالیت می باشند که ماموران انتظامی به شکل ویژه برای تامین امنیت در این مناطق و نقاط دیگری که مسافران حضور دارند، نظارت می کنند. سارقان با سابق کیفری در این ایام تحت نطارت شدید نیروی انتظامی قرار دارند.

سرهنگ”علیمحمدی” رئیس نیروی انتظامی استان ایلام  اعلام کردکه 200 گشت خودرو، 100 گشت موتوری سیار و ثابت بصورت 24 ساعته و 9 ایستگاه پلیس به شکل موقت، در سرتاسر شهر اسقرار یافته اند تا امنیت مسافران را به بهترین شکل ممکن برقرار کنند.

همچنین در ادامه توصیه‌های امنیتی برای جلوگیری از سرقت به مسافران ارائه می کند :

اتومبیل ها را فقط در پارکینگ های معرفی شده پارک کرده و از قرار دادن آن ها بخصوص در مکان های خلوت اجتناب کنند.

اقلام گرانبها را در داخل خودرو و در معرض دید عموم قرار ندهند.  از بسته بودن شیشه های اتومبیل و قفل بودن درب آن اطمینان حاصل نمایند. برای امنیت بیشتر از قفل پدال استفاده کنند.

گاهی اوقات سارقان در ظاهر افراد خیرخواه  اطمینان افراد را بدست آورده و سپس  اقدام به سرقت از مسافران می کنند. بنابراین از سپردن خودرو و دیگر وسایل به افراد ناشناس جدا اجتناب کنند.

رئیس پلیس پیشگیری ایلام همچنین اظهار داشت که ماموران پلیس با  نهایت تلاش خود موفق شده اند شرایط امنیتی خوبی را برقرارکرده و رضایت مسافران را جلب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Phone icon
تماس با امداد خودرو