امداد خودرو آسیا سنتر در سراسر ایران به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی است.

تهرانپارس، خیابان وفادار شرقی، بعد ازدو راهی رهبرو بهشتی، پلاک 4 تعمیرگاه آسیاسنتر

نحوه تشخیص لوازم یدکی اصل از تقلبی

امداد خودرو هیوندا (آسیا سنتر) » مقالات » نحوه تشخیص لوازم یدکی اصل از تقلبی
نحوه تشخیص لوازم یدکی اصل از تقلبی

به گزارش امداد خودرو هیوندا، در گذشته بیشتر لوازم یدکی‌ها از جنس اصل بودند ولی امروزه برای خرید لوازم یدکی با مشکلات زیادی روبرو می‌شویم و افراد سودجو برای منافع خودشان و با تولید جنس بدل این مشکلات را برای خریداران به وجود آورده‌اند که جنس تقلبی را به عنوان اصل خریداری و استفاده کنند.

به همین علت در این نوشته روش ها و نحوه تشخیص لوازم یدکی اصل از بدل و تقلبی را به شما شرح می دهیم.

منظور از لوازم یدکی اصل چیست؟

لوازم یدکی اصل را خود شرکت های تولید کننده خودرو تولید کند یا شرکت تولید کننده لوازم یدکی را تایید می کنند.

تفاوت جنس تقلبی از اصل

جنس اصل مرغوب و کیفیت بالایی دار د ولی در عوض جنس فیک نه تنها جنس مرغوبی نیست بلکه باعث می‌شود که قطعه دیگری را نیز خراب کند. قیمت قطعات یدکی اصل خیلی بالا تر از جنس بدل هستند.

چرا باید جنس اصل استفاده کنیم؟

به عنوان مثال، در نظر داشته باشید لنت ترمز خودرو ها تقریبا هر 6 ماه یک بار خراب می شود و نیاز به تعویض دارد. یا می توان گفت هر 25000 الی 35000 کیلومتری که از ماشین استفاده می شود موقع تعویض لنت ها است و چون ترمز اصلی ترین عوض ماشین است باید از اصل بودن لنت ها اطمینان داشته باشیم تا مشکلی به وجود نیاید.

نحوه تشخیص لوازم یدکی اصل از تقلبی

در ادامه به روش های نحوه تشخیص لوازم یدکی اصل از تقلبی خواهیم پرداخت. به این نکته توجه داشته باشید همه لوازم یدکی های اصل دارای شماره سریال هستند و این شماره بر روی بسته درج شده است. زمان استفاده اگر این شماره را پیگیری کنید از اصالت محصول آگاه می شوید.

تشخیص لوازم یدکی اصل از تقلبی با اسکن کد QR

تشخیص لوازم یدکی اصل از تقلبی با اسکن کد QR

این کد در قسمت سمت راست محصول درج شده است. در مرحله اول پوشاننده روی کد را پاک می‌کنیم تا کد 16 رقمی را مشاهده کنیم. این کد 16 رقمی را در سامانه جامع تجارت با کد دستوری #۷۷۷۷*۴* وارد می‌کنیم تا از اصالت محصول آگاه شویم.

بعضی از شرکت‌ها تشخیص اصل و بدل بودن محصول را خیلی آسان کرده‌اند مثلاً از جوهری برای تشخیص اصل و بدل بودن محصول استفاده می‌کنند که این جوهر زمانی که در مقابل نور قرار می‌گیرد تغییر رنگ می‌دهد و همین امر تشخیص اصل و بدل بودن محصول را برای خریدار آسان می‌کند

توجه داشته باشید که علامت استاندارد نشانه مرغوبیت و اصالت لوازم یدکی خودرو نیست زیرا بعضی از تولید کنندگان برای فروش محصولات فیک خود از علامت استاندارد استفاده میکنند.

یکی دیگر از روش های تشخیص فیک از تقلبی بودن لوازم یدکی خرید از جاهای معتبر می باشد.

در بعضی مواقع بسته بندی محصول نیز نشان از اصل و بدل آن است.

روش دیگر نیز این است که با افرادی که دراین زمینه مهارت دارند مشورت کنیم.

تشخیص اصالت محصول با RFlD

شرکت های تولید کننده برای اثبات اصالت قطعات و لوازم یدکی‌های خودرو روی محصول کد RFlD درج می‌کنند که این روش قابل ردیابی است و به راحتی خریداران می‌توانند اصل بودن محصول را تشخیص بدهند.
تشخیص لوازم یدکی اصل با کد sms: شرکت‌های تولید کننده قطعات لوازم یدکی برای اینکه مشتریان از اصالت محصول خیالشان راحت باشد یک کد بر روی بسته درج کرده‌اند که مشتریان بتوانند زمان خریداری کردن محصول با ارسال کد به شماره پیامکی که شرکت معرفی کرده است، اصالت محصول را تشخیص بدهند.

قیمت لوازم یدکی + چند نکته

زمانی که برای خرید لوازم یدکی به فروشگاه می‌روید اگر فروشنده قیمت محصول را تا حد زیادی زیر قیمت بازار بفروشد از آن فروشگاه خرید نکنید و به اصل بودن جنس شک داشته باشید.
همچنین قبل از خرید لوازم یدکی به نکات دیگری که در ادامه خواهیم گفت توجه داشته باشید:

  • به شناسه روی جعبه توجه کنید
  • از افراد خبره در مورد اصل و بدل بودن لوازم یدکی کمک بگیرید
  • موقع خرید توجه داشته باشید که بسته‌بندی محصول سالم باشد
  • از فروشگاه‌های معتبر لوازم یدکی اصل را خریدداری کنید

چطور دیسک و صفحه والئو اصل را از بدل تشخیص بدهیم

دیسک و صفحه والئو ساخت کشور فرانسه است این محصول اصل است و بعضی از فروشندگان نمونه چینی و ترک این محصول را به عنوان اصل به فروش می‌رساند. برای تشخیص نسخه اصل از بدل این دیسک و صفحه لازم است نکاتی را موقع خرید مورد توجه قرار دهیم. مانند:

  1. کلمه valeo روی دیسک و صفحه به صورت برجسته هک شده باشید.
  2. کلمه vo بر روی پرچ‌های دیسک و صفحه درج شده باشد.
  3. بر روی دیسک و صفحه تاریخ تولید و ساخت کشور فرانسه به صورت انگلیسی و عربی درج شده باشد.

تشخیص لوازم یدکی اصل

در این مقاله با ارائه روش های مختلف برای تمامی برندها و همچنین روش های انحصاری برای برخی از برندهای لوازم یدکی سعی در آسان تر کردن کار شما برای تشخیص لوازم یدکی اصل از تقلبی داشتیم. امیدواریم مطلب فوق به شما کمک لازم را کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Phone icon
تماس با امداد خودرو