امداد خودرو آسیا سنتر در سراسر ایران به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی است.

تهرانپارس، خیابان وفادار شرقی، بعد ازدو راهی رهبرو بهشتی، پلاک 4 تعمیرگاه آسیاسنتر

قوانین و آموزش راهنما زدن در رانندگی

امداد خودرو هیوندا (آسیا سنتر) » مقالات » قوانین و آموزش راهنما زدن در رانندگی
قوانین و آموزش راهنما زدن در رانندگی

زمانی که راننده‌ای بخواهد ماشین خود را پارک یا مسیر حرکت خود را از سمتی به سمت دیگر عوض کند از چراغ راهنما استفاده می‌کند و رانندگانی که از اصول رانندگی با خبر هستند و در آن مسیر در حال حرکت هستند با دیدن راهنما زدن متوجه می‌شوند که این خودرو می‌خواهد تغییر مسیر دهد.

معنی و آموزش راهنما زدن چپ و راست و زمان استفاده از آن

راهنمای چپ و راست در رانندگی اصولی دارد که باید معنای آن را بدانید. همچنین در ادامه این مقاله از امداد خودرو هیوندا، روش ها و آموزش راهنما زدن به همراه زمان آن را به شما یاد خواهیم داد.

  • زمانی که می‌خواهید به سمت راست حرکت کنید راهنمای خودرو شما باید به سمت بالا رود تا راهنمای سمت راست خودرو شما روشن شود و بعد حرکت کنید.
  • در مواقعی که می‌خواهید به طرف چپ مسیر خود را تغییر دهید راهنمای خودرو را به طرف پایین بزنید تا راهنمای سمت چپ روشن شود و بعد از روشن شدن راهنما به حرکت خود ادامه دهید.
  • زمانی که می‌خواهید به سمت عقب حرکت کنید از راهنما سمت راست استفاده ‌کنید.
  •  زمانی که می‌خواهید خودرو را به صورت مورب عمودی یا افقی در مکانی پارک کنید راهنمای سمت راست را روشن  می ‌کنید.
  • در مواقعی که می‌خواهید خودرو شما به دور برگردان وارد شود قبل از حرکت راهنما چپ را روشن می‌کنید.

هشدار: چراغ راهنمای خودرو را به صورت مکرر بررسی کنید تا از عملکرد , سالم بودن آن آگاه شوید.

راهنمای دستی

زمانی که چراغ راهنمای شما به هر دلیلی غیر فعال باشد از راهنمای دستی می توانید استفاده ‌کنید این عمل باعث می‌شود که پلیس راهنمایی شما را جریمه نکند هر زمانی که می‌خواهید به سمت چپ حرکت کنید دست چپ را از شیشه خودرو به صورت زاویه بیرون بیاورید و زمانی که می‌خواهید به سمت چپ بپیچید راننده دست چپ خود را به صورت صاف و مستقیم از شیشه خودرو به بیرون از خودرو قرار دهد تا رانندگانی که در آن جاده عبور می‌کنند متوجه شوند که این خودرو می‌خواهد تغییر مسیر دهد.

راهنما زدن در میدان

زمانی که خودرو را می‌خواهید از میدان بیرون ببرید و یا زمانی که می‌خواهید از خودرویی سبقت بگیرید حتماً راهنمای سمت راست را روشن کنید.

استفاده از راهنما برای ورود یا خروج شدن از ترافیک

زمانی که خودرو را در بغل خیابان پارک کرده‌اید در مرحله اول وارد خودرو می‌شوید، چراغ راهنما را مطابق مسیری که می‌خواهید حرکت کنید روشن می‌کنید. به آینه بغل خودرو توجه داشته باشید که در مسیر حرکت جایی برای خودروی شما وجود دارد که از محل پارک خارج شوید و در مرحله بعدی فرمان خودرو را به سمت چپ قرار دهید و سرعت خودرو را آهسته آهسته زیادتر کنید و زمانی که از حالت پارک خارج شدید چراغ راهنمای خودرو را خاموش کنید.

فاصله راهنما زدن رانندگان

رانندگان موظف هستند که درجاده‌های داخل شهر برای تغییر مسیر از سمت راست به چپ یا بالعکس با 100 متر فاصله راهنمای خودرو خود را روشن کنند تا رانندگانی که در پشت سر خودرو قرار می‌گیرند متوجه شوند که خودرو جلویی قصد تغییر مسیر را دارد و همچنین این فرایند در بزرگراه‌ها حتماً 200 متر قبل از مسیری که قصد گردش را دارید راهنمای خودرو را روشن کنید.

خیلی زود چراغ راهنما نزنید

همینطور که در بالای مطلب گفتیم چراغ راهنما را باید زودتر از اینکه تغییر مسیر بدهید روشن کنید ولی در بعضی از مواقع  خیلی زود چراغ راهنما را روشن کردن در مسیرهایی که چند خروجی دارد می‌تواند مشکل ایجاد کند. حتما در زمان مناسب و فاصله مناسب در مسیر مورد نظر چراغ راهنما را روشن کنید تا مشکلی ایجاد نشود.

آموزش راهنما زدن هنگام توقف در کنار جاده

زمانی که به هر دلیلی قصد دارید در کنار جاده بمانید قبل از اینکه بایستد راهنمای سمت راست را بزنید تا رانندگانی که در پشت خودرو شما در حرکت هستند متوجه شوند و سرعت خودروی خود را کاهش دهند.

آموزش راهنما زدن برای پارک کردن در کنار جدول

زمانی که قصد دارید کنار جدول خودرو را پارک کنید در مرحله اول چراغ راهنمای سمت راستروشن کنید. در مرحله بعدی راننده باید به آینه بغل و جلوی خودرو توجه کند تا بتواند مسیر حرکت خود را بررسی کند تا با زاویه 45 درجه در کنار جدول بتواند به راحتی پارک کند.

اصول راهنما زدن – صحبت نهایی

در مقاله قوانین و آموزش راهنما زدن در رانندگی روش های مختلف راهنما زدن را به صورت اصولی به شما یاد دادیم. همچنین معنی راهنما زدن به شکل های مختلف را نیز مورد بررسی کامل قرار دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Phone icon
تماس با امداد خودرو