امداد خودرو آسیا سنتر در سراسر ایران به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی است.

تهرانپارس، خیابان وفادار شرقی، بعد ازدو راهی رهبرو بهشتی، پلاک 4 تعمیرگاه آسیاسنتر

زمان تعویض لاستیک / چه زمانی باید لاستیک ماشین را عوض کرد

امداد خودرو هیوندا (آسیا سنتر) » مقالات » زمان تعویض لاستیک / چه زمانی باید لاستیک ماشین را عوض کرد
زمان تعویض لاستیک / چه زمانی باید لاستیک ماشین را عوض کرد

توجه به لاستیک های ماشین بسیار مهم است. چرا که در صورت وجود هرگونه مشکل در لاستیک ها احتمال به وجود آمدن خسارت های جبران ناپیذیری وجود دارد. به همین علت بسیار مهم است که لاستیک های خودرو را در زمان های مختلف بررسی کنیم تا از سلامت آن ها اطمینان حاصل کنیم.

زمان تعویض لاستیک

در زمان‌های گذشته زمان تعویض لاستیک ماشین را با آج لاستیک تشخیص می‌دادند ولی این تفکر اشتباه باعث تصادفات منجر مرگ انسان‌های بی‌گناه می‌شد که صاحبان خودرو هم متوجه این امر مهم نمی شدند. با گذر زمان تحقیقات نشان دادند که بعد از مدتی تایر تاریخ انقضا خود را از دست می دهد و فرسودگی تایر آغاز می شود و هر لحظه امکان ترکیدن لاستیک وجود دارد.

صاحب خودرو باید همیشه این نکته را مد نظر داشته باشد لاستیکی را که خریداری می‌کند تاریخ انقضاء آن سر نرسیده، سالم و مقاوم باشد. زمانی که لاستیک کناره آن ورم کرده باید آن لاستیک تعویض شود وگرنه باعث حوادث خطرناک می‌شود.

انواع لاستیک خودرو

لاستیک های خودرو انواع مختلفی دارند که این لاستیک ها ممکن است بر اساس شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار بگیرند.

  • لاستیک تابستانی
  • لاستیک زمستانی
  • لاستیک چهار فصل

لاستیک تابستانی: ساختار این لاستیک به طوری طراحی شده است که فقط در جاهایی مورد استفاده قرار میگیرد که هوای آنجا گرم باشد.

لاستیک زمستانی: ساختار این لاستیک به طوری طراحی شده است که فقط در جاهایی مورد استفاده قرار میگیردکه هوای آنجا سرد باشد.

لاستیک چهار فصل: ساختار این نوع لاستیک باعث می شود که در تمام فصول قابل استفاده باشد و همچنین بهترین لاستیک برای مصرف کنندگان لاستیک چهار فصل هست، چون این نوع لاستیک مقاوم و به طوری طراحی شده است که در سرما و گرما مقاومت و عمر طولانی دارد.

همیشه در نظر داشته باشیم لاستیک را از جاهای معتبر خریداری کنیم و به تاریخ تولید و انقضا محصول که بر روی تایر درج شده توجه کنیم.

چه عواملی باعث سایش لاستیک ها می‌شود؟

  • رانندگی در جاده‌های ناهموار و چاله‌ها
  • رانندگی با سرعت بالا
  • عدم بالانس چرخ های خودور
  • و…

همیشه این امر را مد نظر داشته باشید، لاستیکی که شیار روی آن باشد فرسوده است و زمان تعویض لاستیک خودرو فرا رسیده است.

تاریخ انقضای لاستیک

بعضی از افراد به دلیل مشکلات اقتصادی مجبور به خرید لاستیک‌های کهنه می‌شوند باید در نظر داشته باشند که تاریخ انقضا روی لاستیک را بررسی کنند و به سلامت بودن لاستیک توجه داشته باشند.

بعضی از مواقع قبل از انقضای هر لاستیک صاحب خودرو متوجه می‌شود که لاستیک نیاز به تعویض دارد و باید آن را تعویض کند دلایل اصلی این امر عبارت اند از:

  • رانندگی در جاهایی مانند جاده‌های ناهموار و چاله‌ها باعث فرسودگی زود به هنگام لاستیک می‌شود
  • عواملی مانند سرما یا گرمای بیش از حد
  • بی کیفیت بودن لاستیک خریداری شده

بعضی از افراد به این امر معتقدند که از زمان خرید لاستیک باید عمر لاستیک را حساب کنند ولی این امر خیلی اشتباه است عمر لاستیک از زمان تولید تا انقضاء مشخص شده حساب می‌شود.

همیشه مد نظر داشته باشید که قبل از هر مسافرت باید باد لاستیک‌های خودرو خود را تنظیم کنید تا از فرسودگی زود هنگام لاستیک جلوگیری کنید. رانندگان باید این نکته را مد نظر داشته باشند که یکی از مهمترین و اصلی‌ترین اجزاء هر ماشین لاستیک آن هست پس در زمان رانندگی به طوری رانندگی کنید که باعث سایش لاستیک خودرو نشود.

لاستیک ایرانی بخریم یا خارجی؟

لاستیک ایرانی بخریم یا خارجی؟

برای اکثر رانندگان این سوال به وجود آمده است که آیا لاستیک ایرانی بهتر است یا خارجی؟ زمان تعویض لاستیک خارجی زودتر فرا میرسد یا لاستیک ایرانی؟

لاستیک‌های خارجی دوام و کیفیت بالایی دارند در عوض هزینه خرید آنها بالاست ولی لاستیک‌های ایرانی با برندهای معتبر هم کیفیت بالایی دارند و هم هزینه خرید آنها پایین است به همین دلیل خریداران لاستیک می‌توانند به راحتی و با کمترین هزینه با کیفیت‌ترین لاستیک ایرانی را خریداری کنند در عوض هم به اقتصاد کشورمان کمک کرده‌ایم و در درجه دوم هزینه کمتری را بابت خرید لاستیک خرج کرده‌ایم.

خریدار محترم همیشه قبل از خرید لاستیک توجه داشته باشید که لاستیکی را که خریداری می‌کنید علامت استاندارد داشته باشد علامت استاندارد نشانه با کیفیت بودن محصول است.

عمر لاستیک ایرانی و خارجی

برای تشخیص زمان تعویض لاستیک ایرانی یا خارجی باید عمر این نوع لاستیک ها را بدانیم. عمر لاستیک های ایرانی بین 5 تا 7 سال هست ولی عمر لاستیک های خارجی بین 6 تا 10 سال هست و پیش از این زمان تعویض لاستیک ماشین منطقی به نظر میرسد. اما به دلیل طی شدن زمان برای واردات لاستیک تا رسیدن آن به دست مصرف کننده فقط چند سال از تاریخ انقضای آن باقی میماند پس قبل از خرید لاستیک خارجی به تاریخ انقضای آن محصول توجه داشته باشیم.

جابجا کردن لاستیک‌ها بعد از مدتی که از خودرو استفاده می‌کنید

زمانی که برای خودروی خود 4 حلقه لاستیک خریداری کرده‌ایم به یاد داشته باشیم به دلیل زود ساییده شدن لاستیک‌های جلو هر 5000 الی 8000 کیلومتری که از خودروی خود استفاده می‌کنیم لاستیک‌های جلو را با لاستیک‌های عقب جابجا کنیم. تا هم لاستیک عمر بیشتری داشته باشد و هم از هزینه اضافه جلوگیری شود. با جابه جا کردن لاستیک ها، آن ها به صورت یکنواخت سایده می شوند و لاستیک ها عمر بیشتری دارند.

برای جابه جا کردن لاستیک ها خودمان می‌توانیم آنها را جابه جا کنیم یا برای سریع جابه جا کردند به آپاراتی مراجعه میکنیم.

حتما قبل از خرید لاستیک به این نکته که از برند معتبری باشد توجه داشته باشید و برند لاستیک را بررسی کنید.

در صورت پیدا کردن مشکل در لاستیک چه کار کنیم؟

ممکن است لاستیک خودرویتان دچار مشکل شده باشد، در این صورت می توانید با تیم های امدادی ما مثل امدادی ما مثل امداد خودرو تویوتا یا… تماس بگیرید.

همچنین شما می توانید به مراکز تعمیر و پنچرگیری لاستیک مراجعه کنید.

چه زمانی باید لاستیک ماشین را عوض کرد

به پایان این مقاله رسیدیم و با هم به بررسی زمان تعویض لاستیک خودرو پرداختیم. امیدواریم مطالب و نکات لازم در این نوشته به شما کمک کرده باشد تا اطلاعات مناسبی را در ارتباط با لاستیک خودریتان دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Phone icon
تماس با امداد خودرو