امداد خودرو آسیا سنتر در سراسر ایران به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی است.

تهرانپارس، خیابان وفادار شرقی، بعد ازدو راهی رهبرو بهشتی، پلاک 4 تعمیرگاه آسیاسنتر

چرا ماشین ریپ می زند / دلایل ریپ زدن خودرو

امداد خودرو هیوندا (آسیا سنتر) » مقالات » چرا ماشین ریپ می زند / دلایل ریپ زدن خودرو
چرا ماشین ریپ می زند / دلایل ریپ زدن خودرو

ریپ زدن خودرو به این معناست زمانی که از خودرو استفاده می‌کنید خودرو دچار لرزش می‌شود و در بعضی از مواقع هم خودرو خاموش می‌شود زمانی که با این مشکل مواجه شدید میتوانید به سراغ مواردی بروید که دلیل ریپ زدن خودرو می باشد و با بررسی مشکل را حل کنید.

چرا ماشین ریپ می زند

اگر خودروی شما هم ریپ میزند و برایتان سوال شده چرا ماشین ریپ می زند؟ و به دنبال دلیل ریپ زدن خودرو می باشید در ادامه دلایل مختلف این مشکل را با هم دیگر بررسی خواهیم کرد.

شمع خودرو

به دلیل اینکه شمع‌ها وظیفه دارند در اطراف سیلندر فرایند جرقه زنی در محفظه احتراق را انجام دهند بعد از مدتی شمع‌ها کار خود را به خوبی انجام نمی‌دهند یا نیاز به تمیز کردن دارند یا در بعضی از مواقع باید شمع خودرو را عوض کنید که اگر این عمل را انجام ندهید باعث ریب زدن خودرو می‌شود.

کسانی که در این زمینه اطلاعات دارند به این نظریه معتقدند که هر شمع بعد از 40 الی 50 کیلومتر که از آن ها استفاده شود حتماً باید تعویض شوند.

کویل و وایر خودرو

یکی دیگر از مهم ترین اجزایی که باعث ریپ زدن خودرو می شود کویل خودرو می باشد. کویل وظیفه دارد برق را از باتری خودرو دریافت کند و ولتاژ برق خودرو را افزایش دهد و بعد از این مرحله برای فرایند جرقه زنی برق را به شمع خودرو انتقال دهد و زمانی که کوئل کار خود را به خوبی انجام ندهد باعث ریب زدن خودرو می‌شود که در چنین شرایطی راننده متوجه خواهد شد خودرو دچار مشکل شده است.

علت ریب زدن در دنده یک یا دو

زمانی که خودرو در دنده یک یا دو دچار ریب زدن می‌شود در مرحله اول باید سیم‌کشی‌های خودرو را چک کنید اگر مشکل خودرو در سیم کشی نبود به سراغ شمع کویل وایر و غیره بروید و مشکل را رفع کنید.

علت ریب زدن خودرو در حرکت

زمانی که خودرو در حال حرکت دچار ریپ زدن می‌شود می‌توان دلیل این ریپ زدن را ضعیف شدن پمپ بنزین خودرو خرابی سوزن انژکتور یا کثیفی صافی بنزین دانست. اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید به تعمیرگاه محل زندگی خود مراجع کنید تا مشکل حل شود.

دلیل ریپ زدن ماشین در حالت گاز دادن

زمانی که راننده با پا گذاشتن بر روی پدال گاز خودرو متوجه می‌شود که خودرو ریپ می‌زند ممکن است علت ریپ زدن یکی از موارد زیر باشد:

  • در مواقعی که شمع خودروها خراب یا کثیف باشد خودرو زمانی که در حالت گاز قرار می‌گیرد دچار ریپ زدن می‌شود.
  •  زمانی که صافی بنزین خودرو کثیف شده باشد باید صافی را تمیز کنید تا باعث ریب زدن خودرو نشود.
  • یکی دیگر از دلایل خرابی سیستم جرقه زنی خودرو می باشد. با خراب شدن این قطعه مصرف سوخت خودرو زیاد می‌شود و باعث ریپ زدن ماشین می‌شود.
  • دلیلی رایج که می‌توانید برای ریپ زدن به سراغ آن بروید سنسور اکسیژن خودرو می‌باشد. با خراب شدن این قطعه یک دفعه دمای هوای
  • موتور زیاد می‌شود و ریپ زدن خودرو اتفاق می افتد.
  • خراب شدن سوزن انژکتور خودرو  از دیگر دلایل ریپ ماشین است.
  • زمانی که بنزین کافی در خودرو وجود ندارد این موضوع هم می‌تواند یکی از دلایلی بریپ ماشین شود.
  • زمانی که قطعه دالکو خراب باشد این مشکل باعث می‌شود کار خود را به خوبی انجام ندهد و باعث ریپ زدن خودرو ‌شود. این قطعه وظیفه دارد که فرایند برق رسانی از کویل به شمع‌ها را به خوبی انجام دهد زمانی که این قطعه دچار مشکل شود وظیفه خود را به خوبی انجام نمی دهد.

ریپ زدن خودرو در حالت گاز سی‌ان‌جی

بعضی از مواقع هنگامی که از خودروهای دوگانه سوز استفاده می کنید زمان تنظیم مصرف سوخت روی گاز خودرو دچار ریپ زدن می‌شود که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، مثل:

  • صافی بنزین کثیف شده باشد
  • خرابی انژکتور گاز ماشین
  • عدم تنظیم فیلر شمع خودرو

علت ریپ زدن خودرو بعد از شستشوی موتور

بعد از شستشوی خودرو متوجه می‌شوید که خودرو دچار مشکل شده است و زمانی که از خودرو استفاده می‌کنید ریپ می‌زند علت ریب زدن خودرو می‌تواند این باشد که زمان شست و شو آب به سیستم برق خودرو رسیده باشد. باید بعد از شستشو شمع و وایر خودرو را باز کنید و با یک پارچه خشک خوب آن ها را پاک کنید تا مشکل حل شود.

در این مقاله از امداد خودرو هیوندا به سوال چرا ماشین ریپ می زند و دلایل ریپ زدن خودرو و روش های بررسی علت و حل مشکل پرداختیم. امیدواریم از این مقاله استفاده لازم را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Phone icon
تماس با امداد خودرو