امداد خودرو آسیا سنتر در سراسر ایران به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی است.

تهرانپارس، خیابان وفادار شرقی، بعد ازدو راهی رهبرو بهشتی، پلاک 4 تعمیرگاه آسیاسنتر

دلیل روشن شدن چراغ چک خودرو

امداد خودرو هیوندا (آسیا سنتر) » مقالات » دلیل روشن شدن چراغ چک خودرو
دلیل روشن شدن چراغ چک خودرو

چراغ چک یکی از مواردی است که می تواند هشدار به موقعی به راننده در جهت تشخیص یک مشکل را بدهد. البته گاهی این موضوع پیش می آید که چراغ چک بدون دلیل روشن می شود. در ادامه این مقاله دلیل روشن شدن چراغ چک و نحوه پیدا کردن مشکل را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

دلیل روشن شدن چراغ چک

بعضی مواقع در زمان رانندگی چراغ چک خودرو روشن می‌شود کمی باید صبر کنید اگر چراغ چک خاموش شد و روزهای بعدی دوباره روشن نشد خودروی شما مشکلی ندارد زیرا بعضی از مواقع که سوخت ماشین کم و زیاد می شود چراغ چک خودرو هم روشن می شود ولی اگر دوباره چراغ چک روشن شد خودرو شما مشکلی دارد که چراغ چک روشن می‌شود.

به گزارش امداد خودرو هیوندا، در اینطور مواقع حتما به تعمیرگاه مراجعه کنید و از مکانیک بخواهید که ماشین را از طریق دیاگ خودرو عیب جویی کند. با استفاده از این دستگاه می توانید تمام عیب هایی که در سیستم های برقی و مکانیکی خودرو وجود دارد از آن آگاه شوید. در ادامه مطلب شما را درباره مشکلات چراغ چک خودرو آگاه می‌کنیم:

خرابی سنسور اکسیژن

از دلایل روشن شدن چراغ چک خودرو خرابی سنسور اکسیژن می‌باشد. این قطعه قیمت پایینی دارد ولی با خراب شدن آن و بررسی نکردن به موقع این قطعه باعث می‌شود که قطعه‌های گران قیمت خودرو دچار آسیب شوند.

شل بودن درب باک

زمانی که درب باک خودرو شل بسته شود یا دارای ایراد باشد چراغ چک خودرو روشن می‌شود.

باتری خودرو

در بعضی از خودروها زمانی که چراغ دینام روشن می‌شود این امر نشان می‌دهد که باتری خودرو دارای مشکل می‌باشد ولی در خودروهای پیشرفته چراغ هشدار باتری هم بر روی خودرو نصب شده است ولی اگر خودرو شما قدیمی می‌باشد زمانی که عمر مفید باتری رو به اتمام می‌باشد باعث روشن شدن چراغ چک خودرو می‌شود.

کوئل خودرو

این قطعه موظف است که برق را برای جرقه زدن در خودرو مهیا سازد و اگر به هر دلیلی قطعه خوب عمل نکند شمع خودرو دچار اختلال و بی‌نظمی می‌شود و در نتیجه چراغ چک خودرو روشن می‌شود که مالک خودرو متوجه شود که خودرو دچار مشکل شده است.

ایراد در شمع خودروها

دیگر دلیل روشن شدن چراغ چک ماشین ایراد در شمع خودرو می باشد. زمانی که شمع خودروها خراب یا دچار مشکل شود چراغ چک خودرو روشن می‌شود.

انژکتور بنزین

این قطعه موظف است که سوخت را به طور دقیق به موتور خودرو برساند در صورتی که عملکرد درستی نباشد چراغ چک روشن خواهد شد.

دزدگیر خودرو

زمانی که دزدگیر خودرو به صورت اشتباه بر روی خودرو نصب شود کامپیوتر خودرو تشخیص می‌دهد که خطای سخت افزاری رخ داده شده است و باعث روشن شدن چراغ چک خودرو می‌شود.

فرسودگی وایرها

فروسودگیر وایرها را میتوان دیگر دلیل روشن شدن چراغ چک خودرو دانست، زمانی که وایرها فرسوده می‌شوند این امر در خودرو باعث برق دزدی و اختلال جرقه زدن در خودرو می‌شود و همین دلیل باعث روشن شدن چراغ چک ماشین می شود.

ترموستات خودرو

این قطعه باعث می‌شود که با فرستادن هوای سرد به طرف موتور دمای موتور را تنظیم می‌کند و زمانی که ترموستات به صورت مرتب کار نکند چراغ چک خودرو روشن می شود.
حتماً به این مورد توجه داشته باشید که مایع خنک کننده را در زمان معین در ترموستات خودرو عوض کنید. به مرور زمان مایع خنک کننده داخل ترموستات گرد و غبار را به سوی خود می‌کشاند و باعث می‌شود که عملکرد این مایع از دست برود و باعث خرابی ترموستات خودرو می شود.

چک

زمانی که چراغ چک خودرو روشن می‌شود باید چه کار کنیم؟

در مرحله اول خودرو را خاموش کنید.

در این مرحله به سراغ باک بنزین بروید و درب باک بنزین را چک کنید اگر شل شده است آن را محکم کنید.

به این نکته توجه کنید که خودرو شما لرزش دارد یا نه؟ اگر لرزش داشت این امر بر اثر خاموش شدن شمع‌ها می‌باشد و در شرایطی که لرزش خودرو زیاد باشد با امداد خودرو و یدک کش تماس بگیرید و خودرو را به اولین تعمیرگاهی که در نزدیکی شما هست ببرید.

به چراغ چک توجه کنید که چراغ ثابت هست یا چشمک می‌زند اگر که چراغ چشمک می زند خودرو شما دچار مشکل جدی شده است.

معنی رنگ در چراغ چک

چراغ چک موتور خودروها به دو رنگ به ما نشان داده می‌شود: 1-زرد 2-قرمز.

رنگ زرد نشان دهنده این است که مشکلی که خودروی شما برایش پیش آمده است جدی نیست ولی اگر چراغ قرمز باشد نشان دهنده این هست که مشکلی که برای خودرو شما پیش آمده است را باید جدی بگیرید. فورا خودرو را خاموش کنید و خودرو را به نزدیک ترین تعمیرگاه ببرید یا با امداد خودرو تماس بگیرید تا مشکل را عیب جویی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Phone icon
تماس با امداد خودرو