امداد خودرو آسیا سنتر در سراسر ایران به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی است.

تهرانپارس، خیابان وفادار شرقی، بعد ازدو راهی رهبرو بهشتی، پلاک 4 تعمیرگاه آسیاسنتر

مهمترین دلایل استارت نخوردن ماشین

امداد خودرو هیوندا (آسیا سنتر) » مقالات » مهمترین دلایل استارت نخوردن ماشین
مهمترین دلایل استارت نخوردن ماشین

به گزارش امداد خودرو هیوندا، بعضی از رانندگان فکر می‌کنند که استارت نخوردن خودرو از مشکلات باتری خودرو می‌باشد. ولی این نظریه اشتباه است چرا که دلیل استارت نخوردن ماشین ممکن است به باتری ارتباطی نداشته باشد و علت های دیگری باعث به وجود آمدن این مشکل شده باشند.

مهم‌ترین دلایل استارت نخوردن ماشین

در ادامه این مقاله مهمترین دلایل استارت نخوردن ماشین را با هم دیگر به صورت کامل به همراه جزئیات بررسی خواهیم کرد.

شستشوی ناصحیح خودرو

در بعضی از مواقع که به کارواش مراجعه می‌کنید بعد از اینکه می‌خواهید از کارواش خارج شوید زمانی که استارت می‌زنید خودرو استارت نمی زند. دلیل استارت نزدن خودرو این می باشد که اصول فنی در شست و شوی خودرو  رعایت نشده است.

خوابیدن باتری

زمانی که از خودرو به مدت طولانی استفاده نشود یا در زمانی که باتری خودرو فرسوده شده باشد باتری به اصطلاح می خوابد. این امر هم میتواند یکی از مهم ترین دلایل استارت نزدن ماشین باشد.

خراب شدن باتری و دینام

زمانی که باتری خودرو یا دینام دچار مشکل شده باشد راننده موقعی که می‌خواهد خودرو را روشن کند فقط چند چراغ خودرو روشن می‌شود و خودرو استارت نمی‌زند. در این مواقع شما متوجه خواهید شد که مشکل از باتری خودرو می‌باشد ولی باید به این نکته توجه داشته باشید خودرو شما با نه ولت برق روشن می‌شود و لامپ‌های خودرو  با 6 ولت برق روشن می‌شوند. این فرایند به این معناست که باتری خودرو شارژ کافی ندارد و یا باتری خودرو دچار مشکل شده است.

قفل فرمان

زمانی که خودرو را خاموش می‌کنید فرمان خودرو به صورت خودکار به حالت قفل در می آید و تا زمانی که سوئیچ خودرو را در جای خود قرار ندهید خودرو شما روشن نمی‌شود. پس باید حتماً اول سوئیچ را در جای خود قرار دهید و بعد فرمان خودرو را به صورت آهسته به این طرف و آن طرف از جای خود حرکت دهید و بعد از این مرحله استارت بزنید تا خودرو در حالت قفل فرمان بیرون بیاید و خودرو استارت می زند و در مرحله بعدی خودروی شما روشن می‌شود.

خالی بودن باک دلیل استارت نخوردن ماشین

خودروها زمانی که سوخت در باک آن ها به اتمام می‌رسد استارت نمیخورند و باید در مرحله اول سوخت به باک خودرو بریزید تا خودرو استارت بزند و سپس روشن شود.

فیلتر سوخت

زمانی که فیلتر سوخت خودرو دچار گرفتگی شده باشد سوخت از باک خودرو به محفظه احتراق موتور انتقال پیدا نمی‌کند و این کار باعث می‌شود که خودرو استارت نزند و این یکی دیگر از دلایل دلیل استارت نخوردن ماشین می باشد. باید فیلتر خودرو را تعویض کنید تا به راحتی بنزین از باک به محفظه احتراق موتور خودرو انتقال پیدا کند و در این صورت با استار زدن، خودروی شما روشن خواهد شد.

فیوز خودرو

زمانی که فیوز خودرو خراب می‌شود خودرو استارت نمی خورد، باید تعویض شود و فیوز سالم جایگزین قبلی شود تا این مشکل رفع شود.

خراب شدن رل پمپ بنزین

یکی دیگر از دلایل استارت نخوردن ماشین می‌تواند خراب شدن رله پمپ بنزین خودرو باشد. زمانی که این قطعه خراب می‌شود فرایند خروج سوخت از باک ماشین به محفظه احتراق موتور انجام نمی‌شود و در نتیجه باعث استارت نزدن خودرو می‌شود باید خودرو را بررسی و رله خودرو را تعویض کنید

علل روشن نشدن پژو 206

زمانی که راننده می‌خواهد خودرو پژو 206 را روشن کند در مرحله اول سوئیچ را در جای خود قرار می‌دهد و شروع به استارت زدن خودرو می‌کند در این زمان اگر استارت خودرو را بشنوید مشکل خودرو مربوط به دینام و باتری خودرو می باشد ولی در غیر این صورت علت استارت نزدن خودرو مربوط به جای دیگر خودرو می باشد.

علت استارت نخوردن ماشین‌ های اتومات

دلیلی که ماشین‌های اتومات استارت نمی‌خورد این است که این نوع ماشین ها تا وقتی که در دنده هستند استارت نمی‌خورند و باید حتماً به یاد داشته باشید که دنده خودرو را روی علامت p یا n قرار دهید تا موقع استارت زدن خودرو شما روشن شود.

نکاتی مهم استارت نخوردن ماشین

زمانی که خودرو را به مدت طولانی روشن می‌کنید دینام موظف است که شارژ باتری خودرو را به طور کامل تنظیم کند و همچنین زمانی که خودرو در حال حرکت می‌باشد دینام موظف است انرژی مکانیکی خودرو را به توان الکتریکی تبدیل می‌کند و اگر بعد از مدت طولانی که خوروی شما روشن بود خودرو استارت نمی‌زند و روشن نمی شود شما در این مرحله متوجه خواهید شد مشکل از دینام خودرو می باشد باید خودرو را به تعمیر گاه ببرید و از مکانیک بخواهید که مشکل دینام خودرو را حل کند.

در خودروهای پراید زمانی که شمع خودرو خراب شده باشد استارت نمی‌خورد.

زمانی که استارت می زنیم و استارت صدا ندارد برای حل کردن این مشکل در مرحله اول باید به سراغ  سوئیچ و مغزی خودرو برویم اگر مشکل از آنجا نبود در مرحله بعدی به سراغ استارت خودرو می رویم.

زمانی که خودرو گرم شده باشد و بعد از این مرحله  که استارت می زنید خودرو روشن نمی شود مشکل خودرو از سنسور دور موتور می باشد.

 

در این مقاله دلایل مختلف استارت نخوردن ماشین و خودرو را به صورت کامل بررسی کردیم. اگر شما هم دلایل دیگری از این مشکل را می دانید به ما معرفی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Phone icon
تماس با امداد خودرو