امداد خودرو آسیا سنتر در سراسر ایران به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی است.

تهرانپارس، خیابان وفادار شرقی، بعد ازدو راهی رهبرو بهشتی، پلاک 4 تعمیرگاه آسیاسنتر

بهترین شهر برای خرید ماشین دست دوم

امداد خودرو هیوندا (آسیا سنتر) » مقالات » بهترین شهر برای خرید ماشین دست دوم
بهترین شهر برای خرید ماشین دست دوم

کدام شهرهابرای خرید ماشین های دست دوم مناسب هستند؟در عرض چند سال اخیر که قیمت خودروها بشدت روند افزایشی داشته اند، اکثر مردم بدنبال راهی برای خرید خودرو با قیمت مناسب و پایین هستند. یکی از این راه حلها جستچوی خودرو در شهرهای مختلف است. قطعا بازار خودرو از شهری به شهر دیگر دارای تفاوتهایی می باشند. این تفاوت قیمت در شهرهای مختلف به عوامل متعددی بستگی دارد که دراین مقاله به بررسی بهترین شهرها برای خرید خودرو و عوامل ناثیر گذار بر قیمت خودرو ،خواهیم پرداحت.

پس اگر قصد خرید خودروی دست دوم دارید با آسیا سنتر همراه باشید تا بهترین شهرها برای خرید خودروهای کارکرده را به خریداران معرفی کنیم.

 

تاثیرات شهر محل خودرو در خرید و فروش

معمولا عواملی مانند نوع حودرو، تنوع خودرو، تعداد آگهی های فروش خودرو، میزان عرضه و تقاضای خودرو،میزان سلامت فنی و بدنه خودرو، زیر ساخت شهری و همچنین گستردگی خدمات بعد از فروش خودروها در آن شهر،همگی روی قیمت خودرو تاثیر بسزایی دارند.

یکی از تاثیرات شهر محل خودرو موضوع استهلاک است. در بعضی شهرها ی کوچک بدلیل کم بودن مسافت طی شده توسط خودرو، ترافیک کم و یا هموار بودن و آسفالت بودن جاده ها، بدلیل استفاده کمتر، استهلاک خودرو  و همچنین امکان تصادف می تواند به حداقل برسد.

جمعیت کم این شهرها نیز باعث کم شدن عرضه و تقاضا شده و در نتیجه تعداد آگهی های ثبت شده برای فروش محدود شده و بالطبع خریداران زیادی نیز برای این آگهی های فروش وجود نخواهند داشت و در نتیجه روی قیمت خورو در این شهرها تاثیر زیادی خواهند داشت.

به همین خاطر در هنگام خرید خودرو به شهری که خودرو در آن واقع است توجه لازم را داشته باشید و همه جوانب مسافتی،حاده ها، جمعیت و حتی شرایط آب و هوایی آن شهر را نیز بررسی کنید. چون همه این عوامل روی استهلاک، سلامت، کیفیت و قیمت خودروهای دست دوم بشدت تاثیر گذار هستند.

 

عوامل موثر بر قیمت خودرو در شهرهای مختلف

در شهرهای مختلف دلایلی از قبیل جمعیت آن شهر، سطح فرهنگی و عادات مردم، شرایط اقتصادی و سطح درآمد در شهر محل فروش خودرو، از جمله عوامل مهم در عرضه و تقاضا و قیمت خودرو می باشند. در ادامه به بررسی تعدادی از این عوامل موثر بر قیمت خودروهای کارکرده می پردازیم.

   1.نوع و مدل خودرو: با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی شهرها، انتخاب نوع خودرو می تواند گزینه مهمی برای مردم آن شهر  باشد. مثلا در شهرهای بزرگ بعلت ترافیک زیاد و آلودگی هوا، خودروهای جمع و جورتر ، مصرف سوحت پایین و بازدهی بالا طرفداران بیشتری دارد.

    2. تنوع خودروها:  در شهرهای مختلف بسته به شرایط اقتصادی و سطح مالی مردم ،تنوع خودروها نیز متفاوت می شود. در شهرهایی که توان مالی مردم بالاتر است تنوع زیادی از خودروهای مدرن و لوکس را در سطح شهر می توانید مشاهده کنید.ولی ذر شهرهایی که سطح مالی افراد پایین تر باشد، معمولا انواع مختلف خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت را در بازار خودرو و آگهی های خریدو فروش خودرو می توان دید. یا در مناطق آزاد و شهرهای مرزی بدلیل آزاذ بودن واردات خودرو، طیف وسیعی از خودروهای لوکس خارجی وجود دارند.

   3.تعداد آگهی های فروش خودرو: 

تعذاذ خودروهای فروشی رابطه مستقیم با حمعیت آن شهر دارد. در شهرهای بزرگ مانند تهران که جمعیت مردم زیاد است، با تعداد آگهی های بیشتری برای فروش مواجه می شوید.

   4.نوع زیرساخت شهرها: نوع زیر ساخت های جاده ای، تعداد پارکینگ ها عمومی، فراوانی مراکز تعمیرات خودرو  و پمپ بنزین های هر شهر، از جمله موارد تاثیر گذار در قیمت خودرو می باشند. در شهرهایی که دارای زیر ساخت خوب و مناسبی هستند، به علت کمتر بودن ناهمواری و دست اندازها در جاده ها  استهلاک حودرو پایین بوده و هزینه نگهداری خودرو نیز کاهش می یابد.بنابراین قیمت خودرو نیز مناسب تر خواهد بود.

  5.میزان عرضه و تقاضا :

در شهرهای پرجمعیت، بدلیل وجود افراد بیشتری که در آن شهر زندگی می کنند و مسافتهای طولانی که موجب نیاز بیشتر برای داشتن خودرو می شود، منحر به افزایش تقاضا و در نتیحه افزایش قیمت خودرو می شود. همچنین در شهرهایی که مرکز تولید خودرو می باشند به علت عرضه بیشتر خودرو قیمت آن کاهش می یابد.

  6.گستردگی خدمات بعد از فروش:

شهرهایی که دارای مراکز خدمات پس از فروش گسترده، نماینگیهای بیشتر خودروهای مربوطه و مراکز تعمیرات و نگهداری با تعداد کافی باشند، یقینا تاثیر زیادی بر قیمت فروش خودرو داشته و باعث کاهش قیمت خودرو می شود.

 

 بهترین شهرها برای خرید خودرو دست دوم

معمولا تعداد آگهی های ثبت شده با میانگین قیمت خودرو در آن شهر رابطه مستقیم دارد. اگر بدنبال خودروهای با کیفیت با قیمت مناسب هستید بهتر است در شهرهایی که بیشتر افراد از خودروهای اقتصادی استفاده می کنند و آگهی فروش کمتری دارند، بدنبال خرید باشید.

طبق آمارهای ارائه شده، خودروهای  دست دوم، در استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان، خراسان، لرستان، ، سمنان، اردبیل، زنجان، قزوین و آذربایجان غربی، قیمت پایین تری نسبت به استان های دیگر دارند. البته سطح مالی مردم، میزان کم تقاضا و نوع خودروهای اقتصادی موجود در این شهرها نیز در این کاهش قیمت تاثیر گذار هستند.

 

شهر تهران با بیشترین آگهی فروش خودرو

شهر تهران که پایتخت ایران می باشد پر جمعیت ترین شهر ایران است و به همین دلیل گسترده ترین بازار خریدو فروش خودروهای کارکرده را دارد. از خودروهای ارزان اقتصادی گرفته تا  خودروهای لوکس گران قیمت را در تهران می توانید خریداری کنید. این گستردگی بازار موجب بوجود آمدن قیمت های رقابتی شده است. شاید در شهر تهران قیمت خودرو از شهرهای دیگر ارزان تر نباشد اما گران تر هم نیست.

اما این شلوغی تهران احتمال تصادف خودروها را بالا می برد، بنابراین هنگام خرید خودرو در این شهر حتما خودرو توسط کارشناس از لحاظ سلامت فنی و بدنه بررسی شود. همچنین در هنگام معامله خرید خودرو باید مراقب افراد کلاهبردار که در شهر تهران بسیار دیدیه می شوند باشید.

 

شهر اصفهان با تعداد آگهی و خریدو فروش زیاد خودروهای کارکرده

اصفهان شهری پر جمعیت با مردمان نسبتا مرفه می باشد. به همین دلیل تعداد آگهی های فروش خودرو نیزدر این شهر بالا می باشند. همچنین هزینه های تعمیر و نگهداری خودروها در این شهر پایین می باشد و این باعث کاهش قیمت خودرو در اصفهان می شود.

خودروهای موجود در اصفهان گزینه های خوبی برای خرید می باشند زیرا شهری کم رطوبت بوده و دارای آب و هوایی تقریبا گرم و خشک می باشد. معمولا خودروها در این آب و هوا دارای استهلاک کمتری می باشند و ناگفته نماند که مردمان اصفهان بسیار با سلیقه و منظم هستند و در نگهداری خودروهایشان توجه زیادی دارند. بنابراین احتمال یافتن خودرو با سلامت بدنه و فنی و همچنین قیمت مناسب تر نسبت به تهران خیلی بیشتر خواهد بود.

 

شهر شیراز، شهری با بیشترین تعداد خرید و فروش خودرو

شیراز بدلیل داشتن شرایط آب و هوایی مساعد گزینه خوبی برای خرید خودروهای کارکرده مباشد. در واقع نه رطوبت زیادی دارد که باعث پوسیدگی بدنه شده و نه گرمای شدیدی دارد که موجب آسیب رساندن به موتور و سیستم تهویه خودرو شود. طبق آمار گفته می شود که فارق از قیمت در شیراز خودروهای سلامت بیشتر از شهرهای دیگر مشاهده می شوند.

 

شهر تبریز با بازار فعال معامله خودروهای کارکرده

بذلیل صنعتی و تجاری بودن، شهر تبریز دارای مراکز خریدو فروش زیاد خودروهای نو و کارکرده با تعداد بالای نمایندگیها میباشد. قیمت خودرو با میزان عرضه و تقاضا، شرایط اقتصادی ساکنین تبریز و عوامل گوناگون دیکر تحت تاثیر قرار می گیرد. اما در کل قیمت میانگین خودروهای فروشی در تبریز با قیمت کل کشور هم سطح است.

 

سخن پایانی

با این حال به‌ ویژه در مورد خودروهای لوکس، ترجیحا جستجوی خود را صرفا به یک شهر محدود نکرده و آگهی‌های فروش در سایر شهرها ها را نیز مشاهده و بررسی کنید. به عنوان مثال خودرویی با ارزش 10 میلیارد تومان قیمت ؛ ارزش سفربه شهری دیگر به منظور صرفه‌جویی برای  میلیون ها تومان را خواهد داشت.

6 پاسخ

  1. راستش اولین بار بود میدیدم که شهر هم توی خرید و فروش های ماشین های دست دوم تاثیر داشته باشه. مقاله تون پر از اطلاعات مفید و کاربردی بود

    1. خوشحالیم که مطلب برای شما مفید بوده و سپاسگذاریم که سایت امداد خودرو هیوندای آسیا سنتر را انتخاب کردید

  2. عزض درود و خدا قوت سایت خیلی خوبی دارید و عوامل تأثيرگذار بر قیمت ماشین رو به خوبی توضیح دادین. اینجوری آدم میتونه در مورد شهر های مختلف اطلاعات داشته باشه که کدوم شهر برای چه نوع خرید وفروش ماشینی مناسب ترین هست.

    1. بسیار خرسندیم که مطلب برای شما مفید بود و تشکر که سایت امداد خودرو آسیا سنتر را انتخاب کردید.

  3. چه جالی نمیدونستم شهر هم توی قیمت ماشین تاثیر می‌گذاره. و سپاس ازتون که عوامل موثر بر قیمت ماشین رو عنوان کردین. اطلاعات خوبی بدستم اومد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Phone icon
تماس با امداد خودرو