امداد خودرو آسیا سنتر در سراسر ایران به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی است.

تهرانپارس، خیابان وفادار شرقی، بعد ازدو راهی رهبرو بهشتی، پلاک 4 تعمیرگاه آسیاسنتر

دلایل کم شدن قدرت موتور خودروهای هیوندا

امداد خودرو هیوندا (آسیا سنتر) » امداد خودرو » دلایل کم شدن قدرت موتور خودروهای هیوندا
دلایل کم شدن قدرت موتور خودروهای هیوندا

کم شدن قدرت موتور یکی از مشکلاتی است که اغلب رانندگان خودرو با آن مواجه هستند. البته کم شدن قدرت موتور آن هم در خودروهای هیوندا دلایل متنوعی دارد.به طور معمول با کاهش یافتن قدرت موتور خودرو نمی تواند عملکرد خوبی داشته باشد و باید آن را تعمیر کرد. همان طور که بیان کردیم موتور خودرو هیوندا با برخی از مشکلات کم شدن قدرت روبه رو است که با توجه به این امر قصد داریم  در ادامه به بررسی دلایل کم شدن قدرت موتور خودروهای هیوندا بپردازیم و در این رابطه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم بنابراین پیشنهاد می شود تا انتهای این مطلب از سایت امداد خودرو هیوندای همراه ما باشید.

نشانه های کم شدن قدرت موتور خودروهای هیوندا

زمانی که قدرت موتور خودرو هیوندا کاهش پیدا کند بهترین کار تعمیر موتور است چرا که ممکن است در صورت کم توجهی به کاهش قدرت آن هزینه های زیادی را برای شما به وجود بیاورد.اما از کجا باید دانست که قدرت موتور خودرو هیوندا کاهش یافته است؟ جمله ای پیشگیری بهتر از درمان است را بارها و بارها شنیده اید. این جمله در رابطه با تعمیر و رفع مشکلات خودرو نیز کاربرد دارد.

بنابراین برخی از این علائم حاکی از این است که قدرت موتور خودرو هیوندا کاهش یافته است و باید در پی رفع مشکلات و تعمیر آن باشید. از مهمترین علائم کاهش یافتن قدرت موتور خودروهای هیوندا در واقع می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خارج شدن دود زیاد از اگزوز
  • توقف خودرو در زمان ایستادن
  • روشن شدن چراغ چک خودرو
  • تحمل فشار زیاد موتور در سربالایی ها

بنابراین با مشاهده این علائم باید در پی علت کاهش یافتن قدرت خودرو هیوندا باشید.

نشانه های کم شدن قدرت موتور خودروهای هیوندا
نشانه های کم شدن قدرت موتور خودروهای هیوندا

بررسی دلایل قدرت موتور خودروهای هیوندا

همان طور که در ابتدای متن بیان کردیم دلایل کم شدن قدرت موتور خودروهای هیوندا متنوع است که شامل موارد زیر می باشد:

  • فیلتر هوای فرسوده

یکی از  علت کم شدن قدرت موتور خودرو خودروهای هیوندا در واقع فیلتر هوای فرسوده است.فیلتر هوا در بهینه سازی تنفس پیشرانه های خودرو، نقش اصلی را بر عهده دارد. در صورت مسدود شدن پره های فیلتر هوا توسط مواد مختلف  به طور مسلم میزان هوایی که به سیلندرها نیز وارد می شود کمتر خواهد شد. بنابراین بهترین کار برای رفع چنین مشکلی تعویض فیلتر هوا در خودروی هیوندا است.

  • مسدودی مبدل کاتالیست

برای اینکه قدرت موتور خودرو هیوندا کاهش پیدا نکند و احتراق مناسب انجام شود باید گازهای باقی مانده به صورت کامل از اگزوز خارج شود. با این حال اگر راه مبدل کاتالیست مسدود شود خروج گازهای نیز از خودرو به سختی انجام می شود. در صورتی که مبدل کاتالیستی به دلیل لزریدن خودرو و افزایش دمای موتور مسدود شود در نتیجه قدرت موتور خودرو هیوندا نیز کاهش پیدا می کند.

  • شل شدگی سیم گاز

از دیگر دلایل کم شدن قدرت موتور خودروهای هیوندا، شل شدگی سیم گاز است.اگر با شل شدگی سیم گاز مواجه شوید امکان باز شدن دریچه ی هوا نیست که در نتیجه موتور خودرو هیوندا نیز به خوبی تنفش کافی نخواهد کشید  و قدرت موتور نیز به مراتب کاهش پیدا خواهد کرد.

  • مسدودی مسیر خروج دود یکی دلایل کم شدن قدرت موتور خودروهای هیوندا

با توجه به اینکه دودهای حاصل از احتراق از موتور خودرو هیوندا خارج می شود در این صورت اگر مسیر خروج دود مسدود شود در پی آن قدرت موتور خودرو نیز کاهش پیدا خواهد کرد. این امر موجب زیاد شدن مصرف سوخت منتج می شودکه البته این مشکل به دلیل خرابی مافلر یا انباره ی اگزوز به وجود می آید. بهترین کار بردن خودرو به به تعیمرگاه معتبر است.

  • مختل شدن کارایی انژکتور

اگر چه انژکتور کارآیی راحتی دارد اما مختل شدن کارآیی این قطعه یکی از دلایل کم شدن قدرت موتور خودروهای هیوندا است.با این حال اگر دهانه ی انژکتور مسدود شود سوخت کمی به سلندر وارد خواهد شد. این قضیه موجب ترکیب ناهمانگ بین سوخت و هوا می شود. در پی آن قدرت موتور و عملکرد آن نیز به مراتب کاهش پیدا می کند.

بررسی دلایل قدرت موتور خودروهای هیوندا
بررسی دلایل قدرت موتور خودروهای هیوندا
  • سوپاپ های فرسوده از دلایل کم شدن قدرت موتور خودروهای هیوندا

سوپاپ ها در خودرو هیوندا وظیفه نشتن بر روی مجراهای ورودی و خروجی را دارند. در صورتی که نتوانند برای این قطعات و محیط درون سیلندر  یک درزبندی خوبی ایجاد کنند، این امر موجب کاهش قدرت موتور خودرو خواهد شد.

  • عدم امکان تعویض سوخت کافی توسط پمپ بنزین

پمپ بنزین در خودرو هیوندا وظیفه تهیه سوخت لازم برای موتور را بر عهده دارد.در صورتی که این قطعه کارآیی خود را از دست بدهد قدرت موتور نیز به مراتب کاهش پیدا می کند. عدم سوخت رسانی پمپ بنزین به موتور در مسیرهای با شیب زیاد کاملا محسوس است که باید خودرو به تعمیر گاه ببرید.

  • رینگ پیستون فرسوده از دلایل کم شدن قدرت موتور خودروهای هیوندا

از دیگر  دلایل کم شدن قدرت موتور خودروهای هیوندا در واقه رینگ پیستون فرسوده است. در صورتی که رینگ پیستون فرسوده شود، مخلوطی از هوا و سوخت به منفذهای پایی سیلندر وارد و در نتیجه ترکم آن نیز کاهش پیدا می کند. با اینحال اگر تراکم به حد کافی نرسد نمی توان این انتظار را داشت که قدرت موتور بیشتر می شود در واقع برعکس قدرت موتور خودرو هیوندا نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

  • ناک زدن موتور

ناک زدن موتور به معنی کاهش قدرت موتور خوودرو است.این مشکل زمانی رخ خواهد داد که سوخت ترکیبی درون سیلندر  قبل از اینکه شروع به جرقه زدن کند ، مشتعل می شود. البته علت این مشکل بیشتر به دلیل دمای زیاد در بدنه زیاد پیستون است.اما این مشکل چه موقع رخ می دهد؟ زمانی که ذره های رسوب کرده بر روی پیستون و یا دیواره ی سیلندر ناشی از برنامه ریزی بد موجب بروز این مشل کی شود.

سخن پایانی دلایل کم شدن قدرت موتور خودروهای هیوندا

در این مقاله برخی از دلایل کم شدن قدرت موتور خودروهای هیوندا را برای شما بیان کردیم. البته کم شدن قدرت موتور آن هم در خودروهای هیوندا دلایل متنوعی دارد.به طور معمول با کاهش یافتن قدرت موتور خودرو نمی تواند عملکرد خوبی داشته باشد و باید آن را تعمیر کرد. همان طور که بیان کردیم موتور خودرو هیوندا با برخی از مشکلات کم شدن قدرت روبه رو است.در صورتی که با کم شدن قدرت موتور خودرو هیوندا مواجه شدید  بهترین کار این است که خودسرانه دست به تعویض و تعمیر قطعات خراب شده در خودرو نکنید.

بردن خودرو به بهترین تعمیرگاه تخصصی هیوندا بهترین راه حل است. زمانی که قدرت موتور خودرو هیوندا کاهش پیدا کند بهترین کار تعمیر موتور است چرا که ممکن است در صورت کم توجهی به کاهش قدرت آن هزینه های زیادی را برای شما به وجود بیاورد بنابراین جای هیچ نگرانی نیست بلکه تیم متخصص تعمیرگاه خودروهای هیوندا دلایل کم کردن قدرت موتور خودرو هیوندا را بررسی می کنند و با کیفیت بالایی قطعات میوب شدن خودرو را با قطعات اصلی و با کیفیت تعویض می کنند. برای خدمات امداد خودرو کیا، نیسان، بنز، امداد خودرو تویوتا می توانید با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول دلایل کم شدن قدرت موتور خودروهای هیوندا

  1. دلایل مختلف جوش آوردن خودروی هیوندا چیست؟

از مهمترین دلایل جوش آوردن خودروی هیوندا می توان کم بودن روغن، نشتی سیستم خنک کننده موتور، رسوبات داخل رادیاتور و کم بودن آب رادیاتور را نام برد.

  1. سر و صدای غیر عادی موتور هیوندا به چه دلیل است؟

اگر از داخل کاپوت خودرو صدای های زیادی به گوش برسد  باید هوشیار باشید چرا که این سر و صداها نشان دهنده ایرادت در موتور است.

  1. در زمان لرزش خودرو در حال حرکت، تعمیر موتور خودرو چگونه است؟

اگر با لرزش خودرو در حل حرکت مواجه شدید بهترین کار رفتن به یک تعمیرگاه معتبر خودرو است تا در صورت امکان با بررسی دلایل خراب شدن موتور خودرو آن را تعویض کند.

  1. کدام یکی از علائم سلامت موتور خودرو هیوندا را به خطر می اندازد؟

نادیده گرفتن نشتی روغن از مهمترین مواردی است که به دلیل روغن کاری نکردن قطعات فلزی در خودرو فرسایش قطعات خودرو را به دنبال خواهد داشت.

  1. خارج شدن دود غلیظ از اگزوز خودرو هیوندا به چه دلیل است؟

با توجه به اینکه خارج شدن دود آن هم غلیظ از خودرو  به محیط زیست آلودگی ایجاد می کند می توان از علت های این مشکل جرقه نزدن شمع ها و همچنین وارد شدن سوخت زیاد به داخل موتور را نام برد.

2 پاسخ

  1. بخش مقالات سایتتون خوب پرداخته شده من تمام مطالب این بخش رو مطالعه کردم و نکات بسیار ارزنده ای از بخش بخش مقالاتتون تونستم یاد بگیرم از نویسندگان این بخش کمال تشکر رو دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Phone icon
تماس با امداد خودرو