امداد خودرو آسیا سنتر در سراسر ایران به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی است.

تهرانپارس، خیابان وفادار شرقی، بعد ازدو راهی رهبرو بهشتی، پلاک 4 تعمیرگاه آسیاسنتر

علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک چیست؟

امداد خودرو هیوندا (آسیا سنتر) » امداد خودرو » علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک چیست؟
تقه زدن گیربکس اتوماتیک

دلیل تقه زدن گیربکس اتومانیک

تقه زدن گیربکس اتوماتیک یکی از مشکلات خودروهای جدید است. گاهی اوقات پس از تعویض گیربکس دستی با اتوماتیک، خودرو با اختلالاتی مواجه می شود. یکی از مهم ترین مشکلاتی که در این شرایط خودرو می تواند تجربه کند، تقه زدن در حین حرکت می باشد. شاید بپرسید علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک چیست و برای رفع آن چه اقداماتی باید انجام دهیم؟ این مشکل در اثر عوامل مختلفی به وجود می آید و امروزه روش های مناسبی توسط کارشناسان برای رفع این ایراد ارائه شده است.

باید توجه داشته باشید که این مشکل می تواند با خطرات جدی برای خودرو همراه باشد و ایمنی سرنشینان را به خطر اندازد. از این رو در صورت مشاهده این ایراد باید سریعا به یک تعمیرکار مجرب مراجعه کنید تا خودرو عیب یابی شده و مشکل بر طرف شود.

علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک

تقه زدن گیربکس اتوماتیک می تواند در نحوه عملکرد خودرو اختلال ایجاد کند. طبق نظر تعمیرکاران و کارشناسان فعال در این زمینه، علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک عوامل مختلفی می باشد. مهم ترین ترین عواملی که سبب بروز این مشکل می شوند عبارتند از:

  • زمان گیربکس:

در شرایطی که فرآیند تعویض دنده به درستی انجام نگرفته باشد احتمال بروز این ایراد وجود دارد.

  • سیستم ترمز:

گاهی اوقات اختلال و مشکل در سیستم ترمز سبب بروز این ایراد در خودرو می شود.

  • روغن گیربکس:

در شرایطی که روغن مورد نظر مرغوب و مناسب نباشد و یا این که مقدار آن کم باشد، احتمال بروز این مشکل در خودرو وجود دارد.

  • آسیب به سیستم گیربکس:

هر گونه خرابی در قطعات داخلی این سیستم مانند کلج یا دنده ها می تواند در بروز این مشکل موثر باشد.

  • سیستم کنترل الکترونیکی:

هر گونه خطا در سیستم کنترل الکترونیکی می تواند در بروز این ایراد تاثیر بگذارد.

  • سیستم آنتی لاک:

اختلال در سیستم آنتی لاک یکی دیگر از مواردی است که می تواند در بروز این ایراد موثر باشد. در این شرایط گاهی اوقات سیستم ABS خودرو در حین تغییر دنده فعال شده و در نهایت این مشکل در خودرو مشاهده می شود.

مهم ترین عوامل بروز تقه در گیربکس اتوماتیک

عوامل مختلفی را می توان به عنوان علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک معرفی کرد. این صدا به گونه های مختلفی شنیده می شود اما در حالت کلی بسیار بلند و مهیب می باشد. این صدا که از قسمت های مختلفی مانند کلج و دنده ها در گیربکس اتوماتیک بروز می کند ممکن است عملکرد خودرو را تحت تاثیر قرار دهد و باعث ایجاد لرزش اضافی در حین رانندگی شود.

برای تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای هیوندا می توانید از خدمات تعمیر سیار امداد خودرو هیوندا استفاده کنید. مهم ترین نمونه از فاکتور های موثر در بروز این اختلال عبارتند از:

  • کمبود روغن گیربکس اتوماتیک
  • کثیف بودن گیربکس اتوماتیک
  • فشار نامتعادل داخل گیربکس اتوماتیک
  • خراب شدن ساعت گیربکس اتوماتیک
  • خراب شدن شیر برقی ها
  • اتصال در مدارات و سیم کشی های گیربکس اتوماتیک
  • خرابی ecu گیربکس اتوماتیک
  • خراب شدن کلاچ ها
  • برخی از مشکلات موتوری خودرو

عوامل مهم تقه کردن گیربکس ماشین

بر طرف کردن تقه زدن گیربکس اتوماتیک

گاهی اوقات خودرو هنگام گرفتن دنده عقب توسط راننده با صدای تقه روبرو می شود. اگر بخواهید علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک در این شرایط را بدانید باید بگوییم که این اتفاق در اثر عوامل مختلفی به وجود می آید. در حالت کلی زمانی که خودرو به سمت جلو حرکت می کند، همه چرخ دنده ها درگیر شده و خودرو ر به حرکت در می آورد.

حال زمانی که دستور دنده عقب را برای خودرو صادر می کنید، گاهی اوقات این چرخ دنده ها دچار اختلال شده و حرکت آن ها با صدای مهیبی همراه می شود. شاید تصور کنید که عیب یابی خودرو در ان شرایط کار ساده است اما این گونه نیست و شما برای رفع این مشکل باید حتما به تعمیرکار مراجعه کنید.

یکی از بهترین روش ها برای حل این مشکل مراجعه به امداد خودرو تویوتا آسیا سنتر می باشد. این مجموعه با استفاده از بهترین و مجرب ترین نیرو های تعمیرکار به عیب یابی خودرو ها پرداخته و برای این کار دستمزد های بسیار مناسبی دریافت می کند. این نیرو ها با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و مدرن ترین روش ها به تعمیر خودرو ها پرداخته و در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل ایجاد شده را بر طرف می کنند.

رفع مشکل تقه زدن گیربکس اتوماتیک

کلام آخر تقه زدن گیربکس اتوماتیک

عوامل زیادی وجود دارند که می توان به عنوان علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک معرفی کرد. از این رو تشخیص این مشکل کاملا تخصصی بوده و باید حتما توسط متخصصین انجام گیرد. پیشنهاد ما این است که برای این کار به امداد خودرو هیوندا آسیا سنتز مراجعه کنید تا با صرف کم ترین هزینه ها بتوانید از خدمات بی نظیر این مجموعه بهره مند شوید. تعمیرکاران فعال در این مجموعه کاملا مجرب بوده و در کوتاه ترین زمان ممکن خودرو را عیب یابی کرده و مشکلات ایجاد شده را بر طرف می کنند.

سوالات متداول برای علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک

  1. هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک برای خودرو ها چقدر می باشد؟

علت بروز این مشکل، نوع خودرو و میزان دستمزد تمیرکاران از مهم ترین عوامل تعیین کننده هزینه این کار به شمار می آید.

  1. مدت زمان لازم برای تعمیر گیربکس اتوماتیک چقدر می باشد؟

مدت زمان لازم برای این کار با توجه به علت بروز این مشکل متغیر می باشد، گاهی اوقات این کار به چند ساعت زمان احتیاج دارد و برخی مواقع نیز برای رفع این مشکل به چند روز زمان احتیاج دارید.

  1. یک مرکز تعمیرگاهی معتبر برای تعمیر و یا تعویض گیربکس اتوماتیک معرفی کنید؟

امداد خودرو هیوندا آسیا سنتز یکی از برترین و معروف ترین مراکز تعمیرگاهی موجود در تهران است که با کیفیت ترین خدمات را در کم ترین هزینه های ممکن به مشتریان ارائه می دهد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Phone icon
تماس با امداد خودرو