امداد خودرو آسیا سنتر در سراسر ایران به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی است.

تهرانپارس، خیابان وفادار شرقی، بعد ازدو راهی رهبرو بهشتی، پلاک 4 تعمیرگاه آسیاسنتر

زمان مناسب تعویض صفحه کلاچ

امداد خودرو هیوندا (آسیا سنتر) » امداد خودرو » زمان مناسب تعویض صفحه کلاچ
زمان مناسب تعویض صفحه کلاچ

بهترین زمان  تعویض صفحه کلاچ

صفحه کلاچ در خودرو یکی از قطعه مصرفی در ماشین به حساب می آید که هر چند مدت یک بار باید آن را تعویض کرد. البته قانونی مشخصی برای زمان مناسب تعویض صفحه کلاچ نیست.

البته زمان تعویض صفحه کلاچ در هر خودرویی متفاوت است  اما نکته ای که در اینجا ذکر کردن آن اهمیت زیادی دارد این است که کلاچ و ترمز گرفتن های پی درپی در ترافیک ها و خیابان های شهر موجب کاهش عمر دیسک و صفحه کلاچ می شود. با این وجود می توان بیان کرد که ماشین هایی که در خیابان شهری به کار می روند بیشتر نیاز به تعویض صفحه کلاچ پیدا خواهند کرد. تعویض کلاچ یکی از خدمات امداد خودرو هیوندا آسیا سنتر بوده که برای خودرو های مولتی برند در محل و تعمیرگاه انجام می شود.

نحوه تشخیص زمان تعویض صفحه کلاچ

اما اینکه چطور می توان متوجه شد که صفحه کلاچ ماشین نیاز به تعمیر دارد جای سوال دارد. البته زمانی که صفحه کلاچ نیاز به تعویض دارد شما با نشانه های یا می توان گفت مشکلاتی در ماشین خود مواجه خواهید شد که عبارت اند از:

  • سفت شدن پدال صفحه کلاچ

در زمان رانندگی اگر پدال صفحه کلاچ سفت و غیر منعطف شود این به دلیل این است که حالت ارتجاعی و فنری پدال از بین رفته است، بنابراین زمان مناسب تعویض صفحه کلاچ فرا رسیده است.

  • صدای دنده و پرش پا

اگر  دنده سر و صدای زیادی داشته باشد و یا اینکه در هر بار رها کردن پدال صفحه کلاچ، پای شما سریع به طرف عقب پرتاپ می شود در این موقع هم زمان مناسب تعویض صفحه کلاچ است.

  • عدم وجود ارتباط مناسب بین سرعت و دور موتور

در طول زمان استفاده از ماشین صفحه کلاچ به طور طبیعی دچار تخریب و استهلاک می شود. در این زمان نیز ارتباط مناسبی بین سرعت و دور موتور وجود نخواهد داشت که همین امر نشان می دهد که زمان مناسب تعویض صفحه کلاچ فرا رسیده است.

  • سخت شدن تعویض دنده

جا نرفتن دنده یا به عبارتی سخت شدن تعویض دنده یکی از نشانه های زمان تعویض صفحه کلاچ است.

  • لرزیدن خودرو در زمان شروع حرکت

زمانی که ماشین شروع به حرکت می کند اگر با رها کردن صفحه کلاچ متوجه لرزیدن ماشین شدید، این را می رساند که باید صفحه کلاچ را تعویض کنید.

  • خاموش نشدن ماشین

اگرخودرو را بر روی دنده دو قرار می دهید  و رها می کنید و همچنان خودرو خاموش نمی شود این نشان دهنده این است که زمان مناسب تعویض صفحه کلاچ است.

تعویض صفحه کلاچ چقدر  طول می کشد؟

تعویض صفحه کلاچ ماشین در ابتدا بستگی به نوع ماشین شما دارد. اما می توان به طور کلی بیان کرد که حدود 2 تا 6 ساعت طول می کشد تا صفحه کلاچ تعویض شود. ه همین منظور بسیاری از رانندگان صبح ماشین خود را به تعمیرگاه می برند و پایان همان روز ماشین خود را تحویل می گیرند.

البته بستگی به نوع وسیلقه نقلیه شما این امر ممکن است متغییر باشد. به طور مثال  تعویض صفحه کلاچ ماشین های دیفرانسیل در زمان کمتری انجام می شود. بنابراین اگر بخواهید تخمین دقیقی از مدت زمان تعویض صفحه کلاچ  داشته باشید بهتر است با تعمیرکار ماشین صحبت کنید. تعمیرکار نیز با توجه به ماشین شما و نشانه هایی که شما از آسیب صفحه کلاچ برای او بازگو می کنید می تواند زمان تقریبی را برای شما اعلام کند.

تعویض صفحه کلاچ چقدر  طول می کشد؟
تعویض صفحه کلاچ چقدر  طول می کشد؟

نکات مهم در مورد  صفحه کلاچ 

در مورد زمان مناسب برای تعویض صفحه کلاچ لازم است تا به موارد زیر دقت کنید:

  • توجه به نوع رانندگی و مسیرها برای تعویض صفحه کلاچ

همان طور که بیان کردیم با ترمزهای پی در پی و همچنین صفحه کلاچ این قطعه دچار تخریب و استهلاک خواهد شد. البته ماشین هایی که بیشتر در مسیرهای شهری کار می کنند به طور مداوم از ترمز و صفحه کلاچ استفاده می کنند به همین دلیل بیشتر با خراب شدن صفحه کلاچ مواجه خواهند شد. البته رانندگانی که در جاده های بیرون شهری کار می کنند به طور مسلم درگیر ترافیک نیستند و در نتیجه نیاز به گرفتن مدام ترمز و صفحه کلاچ نیست به همین خاطر کمتر نیاز به تعویض صفحه کلاچ  دارند.

البته قانون خاصی نیز برای زمان مناسب تعویض صفحه کلاچ نیست که البته زمان تعویض آن به عوامل مختلفی ازجمله نوع خودرو بستگی دارد. اما به طور معمول ماشین های ایرانی در نزدیکی های 45 هزار کیلومتر دیگر نیاز به تعویض صفحه کلاچ دارند.

  • عدم تعویض زودهنگام صفحه کلاچ

یکی دیگر از نکات کلیدی در رابطه با زمان مناسب تعویض صفحه کلاچ این است که نباید خودسرانه تعویض صفحه کلاچ را انجام دهید بلکه این کار نیاز به تخصص زیادی دارد و باید آن را به مکانیک کاربلد بسپارید.دیسک صفحه کلاچ یک قطعه حساس است که باید در زمان تعویض آن به دقت عمل کنید. البته با زمان تعویض صفحه کلاچ، ماشین شما نیز به تعویض روغن گیربکس نیاز پیدا خواهد کرد.

  • تعویض صفحه کلاچ توسط مکانیک های حرفه ای

از نکات کلیدی دیگر در رابطه با تعویض صفحه کلاچ می توان بیان کرد که این کار باید اصولی و با در نظر گرفتن نکات مربوط به تعویض صفحه کلاچ انجام شود. مکانیک های حرفه ای با دیدن ماشین ونشانه های که شما برای آن ها بازگو می کنید زمان مشخصی را برای تعویض صفحه کلاچ به شما می گوید.

البته در زمان تعویض صفحه کلاچ نباید به دنبال تعویض لنت روی دیسک نیز باشید و از این ترفند استفاده کنید چرا که بکار بردن این ترفندها موقتی خواهد بود و هزینه های زیادی را برای شما به وجود می آورد. برای تعویض این قسمت در  خودروهای تویوتا در محل می توانید از خدمات امداد خودرو تویوتا آسیا سنتر استفاده کنید.

  • نکوبیدن دیسک و صفحه کلاچ

یکی از نکات مهم و البته ضروری این است که نباید دیسک و صفحه کلاچ را کوبید. برخی از رانندگان برای اینکه پرداخت هزینه تعویض دیسک را به عقب بیندازند و زمان تعویض این قطعه را به زمان دیگری موکول کنند تلاش می کنند که با کارهای پیش پا افتاده از جمله کوبیدن دیسک و صفحه کلاچ آن را راه بیندازند اما غافل از اینکه این اقدام آن ها موجب بروز مشکلات جدی تر در ماشین خواهد شد.

نکات مهم در مورد  صفحه کلاچ 
نکات مهم در مورد  صفحه کلاچ

سخن پایانی زمان مناسب تعویض صفحه کلاچ

زمان مناسب تعویض  صفحه کلاچ بستگی به نوع ماشین ها متفاوت است که البته باید در استفاد از کلاچ  رفتار درستی داشته باشید و فشاری زیادی بر روی صفحه کلاچ وارد نکنید. شناختن زمان تعویض صفحه کلاچ و نشانه هایی که خبر از تعویض صفحه کلاچ را به شما می گویند دست کم نگیرید و به آن ها توجه داشته باشید. صفحه کلاچ در خودرو یکی از قطعه مصرفی در ماشین به حساب می آید که هر چند مدت یک بار باید آن را تعویض کرد. البته قانونی مشخصی برای زمان مناسب تعویض صفحه کلاچ نیست.

زمان تعویض صفحه کلاچ در هر خودرویی متفاوت است  اما نکته ای که در اینجا ذکر کردن آن اهمیت زیادی دارد این  است که کلاچ و ترمز گرفتن های پی درپی در ترافیک ها و خیابان های شهر موجب کاهش عمر دیسک و صفحه کلاچ می شود. بنابراین استفاده درست از صفحه کلاچ موجب می شود که زمان دورتری نیاز به تعویض آن خواهید داشت. آسیا سنتر ارائه دهنده تخصصی خدمات امداد خودرو کیا، بنز، مزدا، امداد خودرو کرمان موتور و سایر خودروهای مولتی برند است. در صورتی که به تعمیر در محل نیاز داشتید، با شماره 09121441224 تماس بگیرید.

سوالات متداول زمان مناسب تعویض صفحه کلاچ

  1. آیا مطلع شدن از زمان تعویض صفحه کلاچ برای ما سود دارد؟

بله، به این دلیل که از آسیب های بیشتر به خودرو جلوگیری می شود و البته متحمل هزینه های اضافه تر نیز نخواهید بود.

  1. آیا خشک شدن دنده با تعویض صفحه کلاچ در ارتباط است؟

بله، اگر در طول زمان با علائمی همچون سخت جا رفتن دنده یا خشک شدن دنده مواجه شدید باید برای تعویض صفحه کلاچ به تعمیرکار مراجعه کنید.

  1. زمان تعویض صفحه کلاچ به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از مهمترین مواردی که زمان تعویض صفحه کلاچ به آن بستگی دارد در واقع نوع خودرو است. بنابراین با توجه به نوع خودرو و همچنین نشانه هایی که  شما در طول رانندگی با آن مواجه بودید تعمیر کار مدت زمان مشخصی را برای  تعمیر ماشین به شما اعلام می کند تا بعد از این زمان مشخص بتوانید ماشین خود را تحویل بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Phone icon
تماس با امداد خودرو