امداد خودرو آسیا سنتر در سراسر ایران به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی است.

تهرانپارس، خیابان وفادار شرقی، بعد ازدو راهی رهبرو بهشتی، پلاک 4 تعمیرگاه آسیاسنتر

دلیل روشن نشدن ماشین اتومات

امداد خودرو هیوندا (آسیا سنتر) » امداد خودرو » دلیل روشن نشدن ماشین اتومات

 

دلیل روشن نشدن ماشین اتومات می تواند علتهای مختلفی داشته باشد.یکی از بدترین حالت ممکن این است که سوار ماشین شوید و به هر دلیلی ماشین روشن نشود. درک کردن این حس و حال در آن لحظه واقع بسیار سخت است و انسان را به ستوه می آورد.  با این حال این اتفاق ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. روشن نشدن ماشین دلایل زیادی دارد  اما تشخیص آن با بروز برخی از علائم در ماشین به راحتی مشخص می شود. روشن نشن ماشین یکی از دردسرهای است که اغلب رانندگان با آن مواجه خواهند شد. اما دانستن دلیل روشن نشدن ماشین اتومات در زمان مواجه شدن با این مشکل موجب می شود با تشخیص و رفع چگونگی آن کمی راحت تر شود. با توجه به اهمیت این موضوع ما در ادامه قصد دارید به بررسی این مووضع بپردازیم و در این رابطه اطلاعاتی را برای شما بیان کنیم.

 

مهمترین دلایل شایع در روشن نشدن ماشین اتومات

همان طور که بیان کردیم روشن نشدن ماشین اتومات دلایل مختلفی دارد که عبارت اند از:

فیلتر سوخت

خودرو شما در طول مسیر برای حرکت کردن به سوخت و تمیز کننده  سوخت احتیاج دارد. بنابراین اگر فیلتر  سوخت خودرو شما مسدود شود ، به طور یقین بنزین نیز به موتور ماشین نخواهد رسید. البته فیلترهای سوخت به طور معمول باید هر 15000 تا 20000 کیلومتر تعویض شوند ،. به این نکته دقت داشته باشید که در زمان سرویس کردن خودرو خوداز تعمیرکار بخواهید که در صورت معیوب بودن فیلترهای سوخت آن ها را برایتان تعویض کند تا با روشن نشدن ماشین خود مواجه نشوید.

پمپ سوخت

اگر محفظه احتراق در مسیر رسیدن سوخت سالم باشد با وجود ضعیف بودن پمپ سوخت خراب، عملکرد ماشین شما نیز دچار اختلال خواهد شد. با این وجود یکی از دلیل روشن نشدن ماشین اتومات در واقع  خراب شدن پمپ سوخت است.

سیستم امنیتی یا سایر الکترونیک ها

به این نکته دقت داشته باشید که راه اندازی از راه دور و ورود بدون کلید موجب خراب شدن سیستم امنیتی ماشین می شود.با توجه به اینکه کلیدهای از راه دور ممکن است به هر دلیلی خراب شوند  پس کوچکترین مشکل در سیستم الکترونیکی نیز در عملکرد ماشین اختلال ایجاد می کند. تشخیص و رفع این مشکلات ماشین با وصل شدن به کامپیوتر توسط یک متخصص حرفه ای انجام می شود.

 

باتری

از دلایل مهم در روشن نشدن ماشین اتومات می توان خراب شدن باتری را نام برد.اگر باتری به هر دلیلی خراب یا تمام شود این امر موجب چرخیدن آرام استارت ماشین می شود. البته خوردگی روی کابل ها نیز جریان برق را محدد خواهد کرد که در پی ان نیز باتری خراب می شود.

دینام

یکی دیگر از دلیل روشن نشدن ماشین اتومات در واقع خراب شدن دینام است. دینام در باتری در زمان رانندگی با تولید برق، انرژی الکتریکی را در باتری ذخیره می کند. با این حال اگر دینام به درستی کار نکند ممکن است باتری به خوبی شارژ نشود. در صورت خراب شدن دینام ممکن است چراغ هشدار روشن شود. البته در صورت ضعیف بودن خروجی سیستم شارژ این امکان وجود دارد که چراغ هشدار نیز روشن نشود.از علائم روشن نشدن ماشین می توان به کم نور شدن چراغ های جلو اشاره کرد.

استارت

در صورتی که کلید استارت را فشار دهید ممکن است صدای یک کلیلک یا چند کلیک را بشنوید . در این زمان استارت ماشین در حال کار است اما با چرخ دنده درگیر نمی شود. این امر موجب روشن نشدن ماشین می شود که برای رفع آن باید استارتر ماشین را تعویض کنید.

شمع ها

خراب شدن  شمع ها نیز یکی از دلیل روشن نشدن ماشین اتومات است.البته این روزها مشکل سیستم اشتعال ثانویه امری بسیار غیر ممکن است که باید به این امر توجه داشته باشید. در صورت مراجعه به تعمیرگاه در سرویس دهی ماشین بهتر است در صورت عیوب پیدا کردن شمع ها، آن ها را تعویض کنید.

فیلتر هوا

ماشین نیز مانند هر چیز دیگری برای اینکه عملکرد  خوبی از خود نشان دهد به نفس کشیدن احتیاج دارد. فیلتر در ماشین موجب جذب کردن گرد و غبار، چربی و دیگر آلودگی ها می شود تا بدین صورت ماشین نفس بکشد . در صورت خراب شدن فیلتر هوا باید آن را تعویض کنید تا با مشکل روشن نشدن ماشین اتومات خود روبه رو نشوید.

روشن نشدن خودرو

 

بیشتر بخوانید:       امداد خودرولکسوس و   امداد خودرو کیا

 

 

سخن پایانی

روشن نشدن ماشین اتومات دلایل مختلفی دارد که در این مقاله برخی از دلایل روشن نشدن ماشین اتومات را بیان کردیم تا در صورت مواجه شدن با چنین مشکلی بتوانید با اطلاعاتی که در اختیار دارید با نحوه رفع مشکل آن آشنا شوید. البته با سرویس دهی مرتب ماشین و بررسی قطعات موجود در آن کمتر با مشکل روشن نشدن ماشین روبه رو خواهید شد.

سوالات متداول

1- چرا ماشین اتوماتیک روشن نمی شود؟

شایع‌ترین دلیل روشن نشدن ماشین ها ، باتری خراب یا معیوب آن  است.  اگر باتری ماشین خراب شده باشد سیگنال الکتریکی در آن نیز روشن نمی شود و ممکن است موتور ماشین نیز نچرخد که این امر موجب روشن نشدن ماشین نیز می شود.

2- آیا امکان هل دادن ماشین اتوماتیکی را که روشن نمی شود، وجود دارد؟

بله، می توان ماشین اتوماتیک را هل داد، . یک وسیله نقلیه اتوماتیک فقط نیاز به روشن شدن اشتعال و فشار دادن اهرم دنده به حالت خنثی دارد. زمانی  که اهرم در این موقعیت قرار دارد می توانید ماشین اتومات را هل دهید.

3- چرا با توجه به تمام نشدن باتری باز هم ماشین روشن نمی شود؟

وقتی باتری کاملاً نو دارید اما هنوز نمی توانید ماشین را روشن کنید، ممکن است مشکل از دینام ماشین باشد. آب و هوای سرد و مرطوب ممکن است سایش دینام را افزایش داده و باعث از کار افتادن آن شود. سوسو زدن و بوی لاستیک سوزان نشان دهنده گرم شدن بیش از حد دینام است که باید دینام ماشین را تعویض کنید.

4- علائم تشخیص خراب شدن دینام ماشین چیست؟

دینام ماشین، یک جزء الکتریکی مانند نور گنبد یا سایر چراغ های داخلی در ماشین است که نقش بسزایی در روشن شدن و عملکرد ماشین دارد. در صورتی می توان از خراب شدن دینام ماشین اطمینان یافت که علائم زیر بروز کند.

بوی سوختگی ناشی از تسمه دینام

مشکل خروجی سیستم استریو در ماشین

روشن شدن چراغ چک موتور

5- چگونه یک ماشین را با باتری ضعیف روشن کنیم؟

ابتدا یک سر کابل مثبت را به گیره مثبت باتری ببندید. در ادامه نیز یک از فرد دیگری بخواهید که سر دیگر آن کابل را به گیره مثبت باتری دیگر متصل کند. بعد، کابل منفی را به ترمینال منفی باتری خوب وصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Phone icon
تماس با امداد خودرو