امداد خودرو آسیا سنتر در سراسر ایران به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی است.

تهرانپارس، خیابان وفادار شرقی، بعد ازدو راهی رهبرو بهشتی، پلاک 4 تعمیرگاه آسیاسنتر

تعمیر جعبه فرمان تویوتا در تهران

امداد خودرو هیوندا (آسیا سنتر) » امداد خودرو » تعمیر جعبه فرمان تویوتا در تهران
تعمیر جعبه فرمان تویوتا در تهران

تعمیر جعبه فرمان تویوتا چگونه است؟

تویوتا یکی از بی نظیر ترین خودرو های موجود در کشور است. گاهی اوقات در هنگام استفاده از این خودرو متوجه می شوید که سیستم فرمان آن دچار مشکل شده و باید برای تعمیر جعبه فرمان تویوتا اقدام کنید. دقت داشته باشید که جعبه فرمان این خودرو ساختار ویژه ای دارد و تعمیر آن به نیروی متخصص و مجربی نیاز دارد. بنابراین برای این کار به مراکز تعمیرگاهی مراجعه کنید که به صورت تخصصی بر روی این خودرو کار می کنند و تجهیزات مورد نیاز برای باز و بسته کردن قطعات آن را دارند.

نحوه تعمیر جعبه فرمان تویوتا

برای تعمیر جعبه فرمان تویوتا باید بدانید که این سیستم به گونه خاصی طراحی شده و باز و بسته کردن آن باید توسط افراد متخصص انجام گیرد. جعبه فرمان این خودرو از نوع جک داخل بوده و از قطعات مختلفی تشکیل می شود. این جعبه فرمان دارای دو کاسه نمد بوده که هر یک از آن ها وظیفه خاصی را بر عهده دارند. شیر فرمان، کمک فرمان و پمپ هیدرولیک قطعات اصلی این جعبه فرمان ها را تشکیل می دهند.

در این خودرو ها شیر فرمان دارای سوراخ هایی است که هنگام چرخش فرمان باز می شوند. در اثر این فرآيند روغن هیدرولیک به جک منتقل شده و در نتیجه لاستیک ها می چرخند. در حقیقت وظیفه تقسیم روغن در این سیستم بر عهده شیر فرمان است.

 

نحوه باز کردن جعبه فرمان تویوتا

برای تعمیر جعبه فرمان تویوتا باید ابتدا جعبه را باز کنید. برای این کار باید مراحل مختلفی را سپری کنید که مهم ترین آن ها به شرح زیرمی باشند:

  • سیبک را باز کرده و از چرخ جلو جدا کنید.
  • پیچ های چهار شاخ فرمان را باز کنید.
  • شیلنگ فشار قوی و فشار ضعیف را باز کنید.
  • پیچ های جعبه فرمان را باز کنید.
  • جعبه فرمان را به سمت بیرون بکشید.

دقت داشته باشید که شاید بتوانید با روش های گفته شده، جعبه فرمان را باز کنید اما عیب یابی و تعمیر آن کار نیرو های متخصص است. بنابراین تا جای ممکن بهتر است که دست به جعبه فرمان نزنید و برای تعمیر آن حتما به تعمیرگاه های تخصصی امداد خودرو تویوتا در تهران که خدمات مربوط به این خودرو را ارائه می دهند، مراجعه کنید.

نحوه باز کردن جعبه فرمان تویوتا
نحوه باز کردن جعبه فرمان تویوتا

علت نیاز به تعمیر جعبه فرمان تویوتا

معمولا در شرایطی به تعمیر جعبه فرمان تویوتا نیاز پیدا می کنید که جعبه فرمان با مشکلات خاصی مواجه شده باشد. علل مختلفی وجود دارند که باعث آسیب به جعبه فرمان این خودرو می شوند. گاهی اوقات این سیستم در اثر ضعیف بودن فنر خودرو و یا شکسته شدن فنر ها دچار آسیب می شود.

برخی مواقع نیز در شرایطی که شاسی تنظیم نباشد و یا این که قطعات یاتاقان چرخ ها لق باشند، احتمال بروز این مشکل وجود دارد. علاوه بر این موارد علل دیگی نیز وجود دارند که جعبه فرمان تویوتا را دچار آسیب می کنند  که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • لقی در فرمان خودرو
  • لقی در اهرم بندی
  • خوردگی قطعات سگ دست
  • سفت بودن فرمان و یا گیج بودن آن
  • لرزش چرخ های جلو
  • ساییده شدن تایر ها
  • و …
بهترین تعمیرگاه برای تعمیر جعبه فرمان تویوتا
بهترین تعمیرگاه برای تعمیر جعبه فرمان تویوتا

اگر متوجه شده اید که به تعمیر جعبه فرمان تویوتا احتیاج دارید و باید برای انجام این کار اقدام کنید، توجه داشته باشید که انتخاب تعمیرگاه از فاکتور های مهم است. تعمیرگاه های زیادی در سراسر کشور وجود دارند اما همه آن ها نمی توانند در زمینه تعمیر این خودرو موفق ظاهر شوند. از این رو باید برای تعمیر جعبه فرمان این خودرو به دنبال تعمیرگاه هایی باشید که به طور تخصصی بر روی اتومبیل شما کار می کنند. تعمیرگاه انتخابی شما باید ابزار و دستگاه های پیشرفته و مدرنی داشته باشد و با به روز ترین متد ها به تعمیر جعبه فرمان بپردازد.

همچنین نیرو هایی متخصص و کارآزموده داشته باشد که در زمینه تعمیر قطعات مختلف این خودرو مهارت کافی دارند. علاوه بر همه این ها محیط تعمیرگاهی باید کاملا منظم باشد و به درستی به مشتریان خدمات رسانی شود. از طرفی دقت کنید که برخی از این مراکز هزینه های بالایی برای تعمیر خودرو ها از افراد دریافت می کنند، بنابراین قبل از هر اقدامی در مورد دستمزد و هزینه هایی که باید بپردازید، پرس و جو کنید.

تعمیرگاه تخصصی آسیا سنتر با داشتن سالیان زیادی فعالیت در حوزه تعمیر خودروهای تویوتا می تواند به شما کمک کند. مجموعه کلیه خدمات امداد خودرو هیوندای، کیا، امداد خودرو کرمان موتور، بنز و سایر خودروهای وارداتی را به صورت تخصصی در سراسر تهران ارائه می دهد.

 

کلام آخر تعمیر جعبه فرمان تویوتا در تهران

اگر قصد تعمیر جعبه فرمان تویوتا را دارید، باید بدانید که این کار باید توسط یک متخصص انجام گیرد. برای این کار حتما به یک تعمیرگاه مناسب و مجهز مراجعه کنید که در زمینه تعمیر این خودرو مهارت و تجربه کافی داشته باشد. همچنین ابزار و وسایل لازم برای تعمیر را داشته و در صورت نیاز به تعویض قطعه، قطعات اصل و با کیفیتی را در اختیار شما قرار دهد. برای تعمیر این خودرو کافیست که با ما تماس بگیرید تا بی نظیر ترین خدمات ممکن را در اختیار شما قرار دهیم.

سوالات متداول برای تعمیر جعبه فرمان تویوتا

  1. چگونه متوجه شویم که جعبه فرمان تویوتا به تعمیر احتیاج دارد؟

اگر در حین رانندگی خودرو به طرفین کشیده می شود و یا این که در زمان ترمز گرفتن، اتومبیل به یک سمت کشیده شود، باید برای تعمیر خودرو اقدام کنید.

  1. تعمیرگاه هایی که به طور تخصصی بر روی تویوتا تمرکز دارند، چه نمونه هایی از این خودرو ها را ساپورت می کنند؟

تویوتا کمری، لندکروز، کرولا، هایلوکس، راوفور و … از جمله اتومبیل هایی هستند که در این مراکز تعمیر می شوند.

  1. در تعمیرگاه های تخصصی تویوتا چه اقداماتی انجام می گیرد؟

در این مراکز خودرو ها عیب یابی شده و برای تعمیر قسمت های مختلف اقدام می شود. این تعمیرگاه ها خدمات مختلفی از جمله تعویض باتری، برق خودرو، تعویض لنت، تنظیم موتور، تعمیر گیربکس و … را به مشتریان ارائه می دهند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Phone icon
تماس با امداد خودرو